پوتین: افغانستان برای دستیابی به آشتی ملی نیاز به کمک دارد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: افغانستان برای دستیابی به آشتی ملی نیاز به کمک دارد
پوتین: افغانستان برای دستیابی به آشتی ملی نیاز به کمک دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه، در دیدار شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در بیشکک برگزار می شود، گفت که افغانستان برای دستیابی به آشتی ملی نیاز به کمک دارد.
پوتین: با دقت بسیار ما روند اوضاع در افغانستان را زیر نظر داریم - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: با دقت بسیار ما روند اوضاع در افغانستان را زیر نظر داریم

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی خود گفت:- "وضعیت در افغانستان مستلزم توجه ویژه است. همکاران در اینجا درباره این صحبت کرده اند. افغانستانی ها برای رسیدن به آشتی ملی و بهبود اقتصادی نیاز به کمک دارند."

وی تاکید کرد، که روسیه به طور کامل از برنامه گسترش همکاری کشورهای سازمان همکاری شانگهای با افغانستان در زمینه همکاری های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه پشتیبانی می کند.

سند اصلی نهایی این نشست اعلامیه بیشکک خواهد بود. این رویکردهای توافق شده برای توسعه بیشتر فعالیت های سازمان همکاری شانگهای را بازتاب می دهد. توجه خاص به تأیید موقعیت کشورهای عضو در مسائل محلی و بین المللی موضعی خواهد بود.

یادآوری می کنیم، که سازمان همکاری شانگهای شامل هشت کشور عضو (هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان) است. چهار کشور دیگر دارای وضعیت ناظر (مغولستان، ایران، افغانستان و بلاروس) هستند، شش کشور دیگر در حال گفت و گو  برای اشتراک در این سازمان عبارت از (سریلانکا، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، کامبوج و نپال) هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала