ترامپ: امریکا و ایران آماده توافق نیستند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: امریکا و ایران آماده توافق نیستند
ترامپ: امریکا و ایران آماده توافق نیستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده میگوید که در حال حاضر امریکا و ایران آماده توافق نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اظهار داشت که حتی فکر دستیابی به یک توافق با ایران هم خیلی زود است.

ترامپ:‌ «من از آقای آبه، نخست وزیر جاپان بسیار سپاسگزارم که به ایران میرود و با آیت الله علی خامنه ای دیدار میکند، اما من شخصا فکر میکنم که اکنون خیلی زود است که حتی درباره یک معامله فکر کنیم. آنها (ایران) آماده نیستند و ما همچنان!»

این در حالی است که پیش از این مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، ایران را به حمله به تانکرهای تیل در خلیج عمان متهم نمود.

یادآوری میکنیم، در تاریخ ۸ می سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هستوی ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала