تا ده روز دیگر هفتمین دور مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان آغاز می‌شود

© Photoتا ده روز دیگر هفتمین دور مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان آغاز می‌شود
تا ده روز دیگر هفتمین دور مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به طالبان، از برگزاری دور هفتم مذاکرات صلح میان طالبان و زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان تا کمتر از ده روز دیگر خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع نزدیک به طالبان، می‌گویند که در نشست پیش‌رو، خلیل‌زاد و طالبان تلاش خواهند کرد تا در مواردی، به نتیجه‌یی دست یابند.

زلمی خلیل‌زاد و طالبان، تاکنون شش‌بار با هم در قطر و ابوظبی با هم دیدار و دربارۀ چگونگی توافق صلح گفت‌وگو کرده‌اند.

آمادگی به دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی به دور هفتم مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه

خلیل‌زاد، اکنون در جریان هفتمین دور سفرهای منطقه‌یی و جهانی‌اش در کابل به سر می‌برد و انتظار می‌رود در پایان این دور سفرش به قطر برود و با طالبان دیدار کند.

وحید مژده، آگاه مسایل سیاسی در این باره گفت: «امریکاییان تصمیم گرفته‌اند که یک سلسله امتیازاتی را به طالبان قایل شوند تا گفت وگوها از این حالت بیرون شود. امریکا آقای کرزی را فرستادند به مسکو که با طالبان صحبت بکند با این امید که آقای کرزی بتواند از دوستی و سابقه آشنایی و قومی خود با آقای ملابرادر استفاده بکند که این هم نتیجه مطلوب ندارد و بعد از آن ما شاهد رهایی زندانیان طالبان از زندان‌های حکومت هستیم که این‌ها همه پیوند دارند به همین مساله».

واشنگتن همزمان با پیشبرد گفت وگوهای رو در رو با طالبان، مأموریت دیگری را نیز بر دوش کشیده‌است؛ شکل‌دهی گفت وگوها میان افغانان که در این کار آلمان نیز هم رکابش شده‌است.

بربنیاد گزارش‌ها، قرار است پس از برگزاری هفتمین دور گفت وگوهای امریکا و طالبان نشستی دیگری دربارۀ صلح افغانستان در ناروی برگزار شود.

گزارش‌هایی وجود دارند که در این نشست، امرالله صالح، معاون نخست دستۀ انتخاباتی «دولت ساز» و سلام رحیمی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور غنی نیز دعوت شده‌اند. از این رو طالبان در این نشست شرکت نخواهند کرد.

طالبان هرچند هفت بار با امریکا — که شش بار آن به رهبری خلیل‌زاد بود — دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند، اما همواره از گفت‌وگو با حکومت افغانستان سر باز زده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала