برگزاری مراسم فاتحه خوانی آیت الله محقق کابلی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان

© Photo / M.Naderiبرگزاری مراسم فاتحه خوانی آیت الله محقق کابلی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان
برگزاری مراسم فاتحه خوانی آیت الله محقق کابلی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس بزرگداشتی ظهر امروز از سوی رییس‌جمهور افغانستان برای عالم فقید این کشور با حضور بسیاری از عالمان دین برگزار شد.
پیام تسلیت وزیر خارجه ایران برای درگذشت حضرت آیت‌الله محقق کابلی - اسپوتنیک افغانستان
پیام تسلیت وزیر خارجه ایران برای درگذشت حضرت آیت‌الله محقق کابلی

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله قربانعلی محقق کابلی از سوی اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان ظهر امروز در مسجد جامع کاخ ریاست جمهوری این کشور (ارگ) برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر اشرف غنی، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، شماری از اعضای کابینه، مقامات دولتی، رییس و شماری از اعضای شورای سراسری علمای افغانستان و شورای علمای اهل تشیع و پیروان مرحوم آیت الله العظمی قربانعلی محقق کابلی حضور داشتند.

یادآوری می کنیم، که مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی «حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی (ره)» دوشنبه شب گذشته در شهر مقدس قم درگذشت.

این مرجع بزرگوار از شاگردان ممتاز آیت‌الله العظمی خویی (ره) در نجف اشرف بود که پس از رسیدن به درجه اجتهاد، سالیان طولانی در حوزه‌های علوم دینی کابل و قم به آموزش و پرورش شاگردان و ترویج معارف اسلامی مشغول بود و در دوران جهاد مردم افغانستان در سطوح رهبری مبارزات مردم مسلمان افغانستان قرار داشت.

به دنبال رحلت این مرجع عالیقدر، شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که تمامی حوزات علمیه در سراسر افغانستان به نشان عزای عمومی به مدت سه روز تعطیل خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала