پوتین خواستار مبارزه مشترک علیه افراط گرایی در افغانستان شد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر خواست پوتین برای مبارزه علیه افراط گرایی در افغانستان
خواست پوتین برای مبارزه علیه افراط گرایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه معتقد است که افراط گرایی و تروریسم در افغانستان نیازمند توجه بیشتر از سوی جامعه جهانی است. وی خواستار مبارزه مشترک علیه این پدیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، لادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در پنجمین نشست گروه تعامل و اقدامات برای اعتمادسازی در آسیا اعلام کرد که: لازم است جهت جلوگیری از انتشار ایده های افراط گرایی در آسیا، توجه ویژه را به مبارزه با افراط گرایان و گروه های تروریستی در افغانستان مبذول داشت.
ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد که برای رسیدن به این هدف نیاز است تا همکاری های بیشتر جهت شناسایی و خنثی سازی گروه های تروریستی و جلوگیری از حمایت مالی آنها از جمله از طریق قاچاق مواد مخدر روی کار شود.
به گفته رئیس جمهور روسیه، وضعیت در افغانستان، "جایی که سازمان های افراطی رادیکال، از جمله گروه های منتقل شده ازخاورمیانه فعالیت های شان را تشدید نموده اند" نیازمند توجه بیشتر است.
ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به برگذاری دو دور مذاکرات نمایندگان گروه طالبان و سیاسیون افغان در ماه های فبروری و می سال جاری در مسکو گفت، روسیه تمام امکانات لازم را جهت برگزارس گفتگو های بین الافغانی ارائه نموده است.
رییس جمهور روسیه اطمینان داد: " روسیه به عنوان رئیس فعلی سازمان همکاری شانگهای، از تمام امکانات کار خواهد گرفت داد تا نقشه راهی پیشنهادی این سازمان در مورد گسترش همکاری با افغانستان در زمینه اقتصاد و مسائل بشری که در اجلاس روز گذشته در بیشکک ارائه شد، به اجرا در آورده شود."
پنجمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با شرکت شماری از سران کشورهای عضو این اجلاس برگزار شد.

دراین اجلاس داکتر عبدالله عبدالله — رئیس اجراییه کشور به نمایندگی از افغانستان شرکت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала