Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افغانستان – ایران ؛ صدرنشینی و انتقام گیری

© Photo / FB/AFFافغانستان – ایران ؛ صدرنشینی و انتقام گیری
افغانستان – ایران ؛ صدرنشینی و انتقام گیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان برای صدرنشینی در گروه اول رقابت های قهرمانی آسیا از دقایقی دیگر به مصاف میزبان رقابت ها ایران میرود.

به گزارش اسپوتینک، ایران در صورت این که میزبان هم نباشد، حریف و رقیبی سر سخت برای افغانستان به شمار میرود. دو تیم سال گذشته در رقابت های انتخابی در تاشکند به مصاف هم رفتند که تیم ایران با نتیجه 4 بر 2 افغانستان را شکست داده است.

افغانستان ٦ هانگ كنگ ١ ؛ صعود جوانان شايسته به يك چهارم آسيا - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
افغانستان ٦ هانگ كنگ ١ ؛ صعود جوانان شايسته به يك چهارم آسيا

آنطور که سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان گفته، ایران یکی از قدرت های آسیا و جهان است و بدون شک نمیتوان این موضوع را کتمان کرد.

در طی چند سال گذشته ایران و افغانستان بارها در رده های سنی بزرگسالان و جوانان به مصاف هم رفته اند که در تمامی رقابت ها ایران موفق به شکست تیم همسایه اش شده است.

اما عملکرد تیم ملی فوتسال افغانستان همواره در مقابل ایران قناعت بخش بوده، هر چند شاگردان ممرک در تمامی رده های سنی در حسرت شکست ایران بوده اند.

نمایش دیروز افغانستان در برابر هنگ کنگ نشان دهنده سرحال بودن تیم ممرک است، اما نیمتوان ایران را با هر تیمی در این مسابقات مقایسه کرد.

ایران چندین سال است در رده های سنی مختلف فوتسال قهرمان آسیا و یکی از بهترین های جهان به شمار میرود و بدون شک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این رقابت است. اما نسل جدید و جذاب فوتسال افغانستان امیدوار است تا با شکست این تیم بتواند انتقام شکست های چند وقت اخیر در فوتسال را از ایران بگیرد.

با توجه به حذف قرقیزستان، تیم های لبنان و تایلند برای صدرنشینی در گروه دوم با هم جدال خواهند کرد. در این گروه نیز دو تیم بدون شک ایران را برنده مسابقه امروز مقابل افغانستان میدانند و تلاش برای پیروزی و صدرنشین شدن دارند. اما افغانستان میتواند با شکست ایران تمام معادلات دو تیم گروه دوم را بهم بزند.

هر چند ممرک هم در خصوص این مسابقه گفته، با توجه به نتیجه دیدار تیم های تایلند با لبنان تیمش را وارد مسابقه خواهد کرد.

ایران نیز تحت هیچ عنوانی نمیخواهد در مقابل افغانستان شکست بخورد و اقتدار آسیایی اش را خدشه دار کند.

ولی موضوعی که اینجا مطرح میشود، این است که افغانستان میخواهد در مرحله بعدی با چه تیمی بازی کند؟

به نظر میرسد برای افغانستان بهتر است با لبنان روبه رو شود تا تایلند، زیرا کشورهای عربی آنطور که فوتبال شان قوی است در فوتسال حرف زیادی برای گفتن ندارند.

به هرحال باید دید این مسابقه که در کنار حساسیت های فوتسالی، جنبه های مهم دیگری نیز دارد به سود کدام تیم تمام میشود.

جدال امشب دو تیم از ساعت 19:30 در ورزشگاه پورشریفی شهر تبریز ایران برگزار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала