ايجاد دو خط كشتى رانى ويژه افغانستان در آب هاى بين المللى

© Fotolia / Peter Hermes Furianايجاد دو خط كشتى رانى ويژه افغانستان در آب هاى بين المللى
ايجاد دو خط كشتى رانى ويژه افغانستان در آب هاى بين المللى - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای نخستین بار دو خط کشتی رانی ویژه افغانستان در آب های بین المللی ایجاد شد.
اولین محموله تجاری افغانستان از طریق بندر چابهار به کشور هندوستان حرکت کرد - اسپوتنیک افغانستان
ارسال نخستین محمولۀ کالاهای کشور از راه بندر چابهار به هند + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، قرار است دو خط كشتى رانى ويژه افغانستان براى نخستین بار در آب هاى بين المللى ايجاد شود. اين خطوط از بندر چاه بهار سر چشمه ميگيرد كه خط اول آن چاه بهار-ممبى و خط دوم آن چاه بهار-كاندالا است.

سمير رسا سخنگوى وزارت تجارت و صنايع افغانستان می گويد، كه بحث ها در اين باره پيشرفت خوبى داشته است و تنها روى روز هاى فعاليت كشتى هاى اين دو خط بحث جريان دارد كه روز هاى جفت براى چاه بهار-ممبى و روز هاى تاق براى چاه بهار-كاندالا در نظر گرفته شده است.

 طرح راه اندازى خط مستقل كشتى رانى ويژه افغانستان را بخش خصوصى به حكومت پيشنهاد كرده بودند كه قرار است با ايجاد اين خط، بازرگانان افغانستان كالاهاى تجارى را از طريق اين ميسر بشكل مستقلانه و بودن محدويت زمان و مقدار به هند و از هند به چاه بهار و افغانستان انتقال دهند.

 جان آقا نويد، مسئول روابط عمومى اتاق تجارت و صنايع افغانستان می گويد، كه شمارى از تجاران دوست دارند تا در اين بخش سرمايه گذارى كنند و با پرچم و مالكيت افغانستان در آب هاى بين المللى كشتى داشته باشند تنها مشكل كه زمان گير است، شامل شدن در عضویت سازمان كشتى رانى جهان است كه به زودى حل خواهد شد.

 اما شمارى از مسئولان اتاق تجارت و صنايع اين پروژه را نظر به اينكه افغانستان عضويت سازمان جهانى كشتى رانى را ندارد، وقت گير ميگويند و مى افزايند كه حكومت در قدم نخست بايد روى عملى ساختن توافق نامه سه جانبه بندر چاه بهار و ايجاد تسهيلات لازم براى تجاران تمركز نمايد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала