موج گرما در شمال شرق هند 29 قربانی گرفت

© REUTERS / Amit Dave موج گرما در شمال شرق هند 29 قربانی گرفت
موج گرما در شمال شرق هند 29 قربانی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تابستان سال جاری هند یکی از طولانی‌ترین موارد موج گرما را در سال‌های اخیر تجربه می‌کند که تاکنون به کشته شدن دست کم 29 نفر منجر شده‌ است

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز آف ایندیا روز یکشنبه نوشت که دست کم 29 نفر در ایالت بیهار در شمال شرق هند در نتیجه موج شدید گرما جان‌های خود را از دست داده اند. موج شدید گرما که بیش از یک ماه در هند ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات اولیه، بیشترین قربانیان 25 نفر از شهر اورنگ‌آباد و چهار نفر دیگر از ناحیه‌های ناوادا و گایا استند. به گفته این روزنامه علاوه بر این، بیش از 30 نفر دیگر در شفاخانه‌ بستری شده اند.

در ایالت بیهار موج گرما که برای اولین فصل غیرمعول است، چند هفته می‌شود که تغییر نکرده است و دمای هوای در جریان روز کمتر از 40 درجه سانتی‌گراد نمی‌شود. دهم جون دمای هوا در شهر دهلی به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد رسید که بالاترین رقم ثبت شده در پایتخت هند در این ماه بوده‌ است.

در تابستان سال جاری هند یکی از طولانی‌ترین موارد موج گرما را در سال‌های اخیر تجربه کرده و موج شدید گرما برای بیش از 30 روز متوالی در این کشور گزارش شده که بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی این کشور بوده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала