دولت افغانستان مقصر ادامه تنش‌ها در پارلمان

© Photo / ارگدولت افغانستان مقصر ادامه تنش‌ها در پارلمان
دولت افغانستان مقصر ادامه تنش‌ها در پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که تنش‌ها بر سر کرسی مجلس از یک ماه گذشته همچنان ادامه دارد شماری از اعضای پارلمان افغانستان می‌گویند که دولت این کشور به صورت عمدی به اختلافات در پارلمان دامن می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برخی از اعضای پارلمان افغانستان تصریح کردند که دولت این کشور با دامن زدن به اختلافات اجازه نمی‌دهد که مجلس کارش را که نظارت از عملکرد دولت این کشور است انجام دهد.

اعضای پارلمان افغانستان خاطرنشان کردند که برخی از نمایندگان به دستور ارگ ریاست‌جمهوری این کشور عمداً مانع حل تنش‌ها در مجلس می‌شوند.

مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کشاندن پای ستره محکمه به موضوع انتخاب رئیس مجلس نمایندگان

عبدالله محمدی نماینده ولایت سمنگان در پارلمان اظهار داشت: دست‌های بیرونی خارج از پارلمان نمی‌گذارند تنش‌ها در مجلس حل شوند و دولت افغانستان به نمایندگان اجازه فعالیت نمی‌دهد.

وی افزود: وزارتخانه‌ها از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شوند و توان حسابدهی درباره بودجه‌شان را ندارند بنابراین دولت افغانستان از ادامه تنش‌ها در مجلس حمایت می‌کند.

عبدالظاهر سالنگی نماینده ولایت پروان در پارلمان تصریح کرد که مدارک کافی درباره مداخله در پارلمان وجود دارد که نشان می‌دهد شماری از نمایندگان به صورت دستوری مانع فعالیت مجلس می‌شوند.

وی افزود: اگر اختلافات در پارلمان افغانستان ادامه یابد مدارک درباره مداخلات بیرونی و نمایندگانی که در این عمل مرتکب تبانی شدند در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتخابات برای گزینش رئیس مجلس نماینده‌گان میان چهار نفر برگزار شد. میرویس یاسینی، عمرنصیر مجددی، میررحمان رحمانی و کمال‌ناصر اصولی از نامزدان دور نخست این انتخابات بود. میررحمان رحمانی و کمال‌ناصر اصولی با بدست آوردن بیش‌ترین رای در دور دوم انتخابات که روز شنبه، 28 ثور، برگزار شد، با هم رقابت کردند.

در نتیجه انتخابات روز شنبه، میررحمان رحمانی 123 رای و کمال ناصر اصولی 55 رای به دست آوردند. 53 رای باطل و 13 رای سفید اعلام شد. نصاب مجلس 247 نفر اعلام شد و به همین دلیل نامزد برنده باید 124 رای را به دست می‌آورد. همچنان سه رأی ناپدید اعلام شد، بعدها یک ورق سفید نیز از داخل صندوق بیرون آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала