رحمانی: من بخاطر مصلحت کشور و منافع ملی انتظار می کشم

© Photo / Mir Rahman Rahmani FBرحمانی: من بخاطر مصلحت کشور و منافع ملی انتظار می کشم
رحمانی: من بخاطر مصلحت کشور و منافع ملی انتظار می کشم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس انتخاب اعلام شده مجلس نمایندگان گفت، که در انتخابات هیات اداری هیچ مورد قانونی برای ایجاد چالش در مجلس نمایندگان وجود ندارد.
رحمانی رئیس مجلس شد؛ انتشار تصاویر فیصلۀ کمیتۀ 27 نفری - اسپوتنیک افغانستان
رحمانی رئیس مجلس شد؛ انتشار تصاویر فیصلۀ کمیتۀ 27 نفری

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، میر رحمان رحمانی رئیس اعلام شده مجلس نمایند‌گان افغانستان می گوید، که به خاطر مصلحت کشور و منافع ملی، برای احراز کرسی ریاست این مجلس، منتظر قناعت طرف مخالف است.

رحمانی می افزاید، که بر بنیاد اصول وظایف داخلی، آرای پنجاه جمع یک را تکمیل کرده است و اما برخی از حلقات قانون‌شکن و زورگو تلاش دارند تا چالش مجلس نمایند‌گان حل نگردد.

رحمانی می گوید، «من بخاطر مصلحت کشور و منافع ملی انتظار می کشم که دوستان به اصول وظایف داخلی مراجعه کنند و این اصول قناعت شان‌را فراهم سازد».

بر بنیاد گفته‌های رحمانی پیشنهادهایی به وی ارائه شده است تا از مقامش استعفاء دهد.

اما رحمانی می گوید، «به هیچ وجه من هیچ عقب‌نشینی نمی کنم چون من نخستین رئیس مجلس نمایندگان افغانستان هستم که پس از شانزده دوره، من این رأی را گرفتم».

با این حال رحمانی تاکید می ورزد، که در انتخابات هیأت اداری هیچ مورد قانونی برای ایجاد چالش در مجلس نماینده گان وجود ندارد.

رحمانی می گوید، «در انتخابات ریاست ولسی جرگه پنجاه جمع یک رأی را مطابق ماده هفتاد و یک اصول وظایف داخلی پوره کردم. صندوق آرای استعمال شده ۲۴۴رأی بود و من ۱۲۴رأی را بدست آوردم. ولی متأسفانه یک گروه زورگوی و قانون شکن یک مشکل را ایجاد کرده اند».

هر چند چانه زنی‌ها برای حل تنش ایجاد شده میان نمایندگان مجلس ادامه دارد اما تاکنون این نمایندگان نتوانسته اند برای پایان چالش به میان آمده در خانه ملت به یک تفاهم کلی برسند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала