مرکل به کم‌کاری در بهبود روابط برلین - مسکو متهم شد

© REUTERS / Hannibal Hanschkeمرکل به کم‌کاری در بهبود روابط برلین - مسکو متهم شد
مرکل به کم‌کاری در بهبود روابط برلین - مسکو متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پارلمان آلمان صدراعظم کشورش را به کم کاری در راستای بازسازی روابط برلین و مسکو متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گرگور گیسی، نماینده پارلمان آلمان از حزب چپ، انگلا مرکل، صدراعظم کشورش، را به کم‌کاری در بهبود روابط برلین-مسکو متهم کرد.

این مقام آلمانی می‌گوید آلمان و روسیه در سطحی همکاری می‌کنند که بسیار پایین‌تر از حد مطلوب و مورد نیاز دو کشور است.

Флаги Германии, России и ЕС - اسپوتنیک افغانستان
آلمان: غرب بدون روسیه قادر به انجام هیچ کاری نیست

گیسی می‌گوید: «کابینه مرکل برای خروج روابط برلین و مسکو از بن‌بست بسیار کم‌کار کرده است. این بن‌بست مربوط به اکنون نیست و سا‌لهاست که پیش آمده است. به جای تمرکز بر منافع آلمان و اروپا در رابطه با روسیه، دولت مرکل بیشتر دنباله‌روی سیاست دولت امریکاست، دولتی که به دنبال مسابقه تسلیحاتی و سیاست بازدارنده ژئواستراتژیک در برابر روسیه است».

وی تاکید کرد که «بدون روسیه و یا مبارزه علیه روسیه نمی‌توان صلح و امنیت در اروپا و جهان را به‌دست آورد».

نماینده بوندستاگ گفت که لغو تحریم‌های تلافی‌جویانه به حل مناشقات بین‌المللی کمک خواهد کرد. تحریم‌هایی که از سوی غرب اعمال شده وضعیت را (در رابطه با روسیه) وخیم‌تر کرده است. در این میان پاسخ روسیه نیز تحریم بوده است. به همین دلیل، لغو دو طرفه تحریم‌ها شرط بازگشت پویایی در گفتگو میان آلمان و روسیه خواهد بود.

او در ادامه تاکید کرد این خواسته مستلزم آن است که دولت آلمان موضع متناسبی را اتخاذ کند. به گفته گیسی، دولت آلمان باید از ابزاری در دست دولت ترامپ بودن، خارج شود.

این مقام آلمانی گفت: «این امر آلمان و روسیه را مجبور می‌سازد مسئولیت گسترش روابط بین‌الملل را برعهده بگیرند که اگر بخواهند در این زمینه موفق شوند باید منافع طرف مقابل را نیز در نظر داشته باشند».

کیسی با دیگر نمایندگان بوندستاگ، پارلمان مرکزی آلمان از 16 تا 21 جون برای گفتگو در خصوص روابط دوجانبه آلمان و روسیه با نمایندگان دومای روسیه و دیگر مقامات منطقه‌ای قرار است دیدار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала