Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پاکستان – هندوستان، ال کلاسیکوی کریکت در جام جهانی

© AFP 2023 / PUNIT PARANJPEپاکستان – هندوستان، ال کلاسیکوی کریکت در جام جهانی
پاکستان – هندوستان، ال کلاسیکوی کریکت در جام جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چارچوب رقابت های جام جهانی کریکت از دقایقی دیگر تیم های ملی کریکت پاکستان و هند در ورزشگاه الترافورد شهر منچستر به مصاف هم میروند.

به گزارش اسپوتینک، این مسابقه در کنار حساسیت های مسابقات جهام جهانی، دارای ویژگی های فراوانیست.

دو کشور سالهاست با تنش های سیاسی فراوان در همسایه گی هم قرار دارند و از روابط خوبی با یگدیگر برخوردار نیستند، تا جایی که در ماه گذشته پس از حملات هوایی قوای نظامی هند در خاک پاکستان، روابط دو کشور به تیرگی نیز کشیده شده است که در نتیجه پاکستان حریم هوایی خود را بروی تمامی هواپیماهایی که به سمت هند پرواز میکنند بست.

حالا با این تفاسیر، حساسیت های دو کشور در میدان ورزش هم دیده میشود و امروز مردم هند و پاکستان با هیجان خاصی این مسابقه را تماشا خواهند کرد.

این مسابقه به قدری برای بازیکنان دو تیم مهم است که بازیکنان تیم هند اعلام کرده اند که به این مسابقه تنها به خاطر برد و یا باخت، فکر نمیکنند.

یکی دیگر از نکات مهم مسابقه امروز دو تیم، درخواست بالای تماشاگران برای حضور در استادیوم الترافورد برای تماشای این بازی است.

آی سی سی اعلام کرده است که 400 هزار نفر برای خرید تکت این مسابقه درخواست کرده بودند، اما فقط 90 هزار میتوانند در ورزشگاه بزرگ این شهر این بازی را از نزدیک ببیند.

با این حال هر دو تیم  پس از 4 مسابقه امروز دیدار پنجم شان را برگزار خواهند کرد.

هند در سه بازی گذشته اش دو بار به برتری رسیده است و یک مسابقه به دلیل بارش باران نصفه تمام شده است، اما پاکستانی ها با دو پیروزی، یک شکست  و یک بازی  نصفه به دلیل باران، پای به این دیدار حساس میگذارد.

نکته قابل توجه در جدال های دو تیم این است در تمامی رقابت های جام جهانی که این دو تیم به مصاف هم رفته اند، پاکستان هرگز موفق به شکست رقیب دیرینه اش نشده است.

دو تیم به حال 131 بازی در مقابل هم برگزار کرده اند که سهم هند 54 برد و سهم پاکستان 73 برد است. 4 مسابقه دو تیم هم بدون برنده تمام شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала