Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش انوش دستگیر به لقب تیم ملی فوتبال افغانستان

© Photo / FB/فدراسیون فوتبال افغانستانواکنش انوش دستگیر به لقب تیم ملی فوتبال افغانستان
واکنش انوش دستگیر به لقب تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در پیوند به لقب شیران خراسان، با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، پس از آنکه برای تیم ملی فوتسال کشور، لقب "شیران خراسان" را استفاده کرد، مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. اما او امروز با انتشار عکسی از لباس تیم ملی در صفحه فیسبوک اش نوشت که، برای برخی ها در مورد اسم " شیران خراسان " سو تفاهم رخ داده و نیز استفاده از این لقب برای تیم ملی فوتبال کشور سوال برانگیز بوده است. وی در این نگاره اش آورده است: 

"در یک مقطع تاریخ، افغانستان به نام های آریانا و خراسان یاد می شد که نشان از افتخارات و قهرمانی ملت بزرگ ما نیز بوده است، از همین لحاظ شیران ما در زیر چتر بیرق سه رنگ افغانستان عزیز، بخاطر بدست اوردن افتخارات به کشور خود می رزمند."

در ادامه نوشته دستگیر آمده: "در دیگر کشورها، تیم های ملی شان القاب متفاوت و حتی به نام های حیوان یاد میشوند، پس این فقط یک لقب برای تیم ملی فوتبال کشور است که از سالهای گذشته بالای این تیم مانده شده، پس نباید به عوض تشویقِ همه جانبه تیم ملی فوتبال خود، کدام تعبیر دیگری در ذهن و افکار آنعده از دوستان رسوخ کند."

سرمربی جوان تیم ملی فوتبال افغانستان، در این نوشته اش از القاب تیم های ملی عربستان (فرزندان صحرا یا شاهین‌های سبز)، فرانسه (آبی‌ها و خروس‌ها) و کوریای جنوبی (جنگجوهای تائه‌گوک) نیز یاد کرده و همچنان هر کدام را توضیح داده است.

گفتنی است، انوش دستگیر در حالی به انتقاد کاربران در مورد لقب تیم ملی فوتبال افغانستان واکنش نشان می دهد که، برخی از کاربران صفحات اجتماعی در کشور، استفاده از لقب "شیران خراسان" را نا درست خوانده و می خواهند این تیم بنام "شیران افغان" یاد شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала