نیروهای ویژه انگلستان حالا با دولت ها مبارزه خواهند کرد

© Sputnik / Evgenyi Samarin /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای ویژه انگلستان حالا با دولت ها مبارزه خواهند کرد
نیروهای ویژه انگلستان حالا با دولت ها مبارزه خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران نیروهای مسلح انگلستان عقیده دارند که خصوصیت جنگ تغییر میکند و فعالیت های عنعنوی اهمیت کمتر دارند. آنها معتقدند که جنگ و صلح «دو وضعیت هرچه بیشتر اضافی» محسوب میشوند و روسیه « از ساحه مختلط بین آنها استفاده میکند». لذا، باید نیروها را حالا جهت مبارزه با آن و دول دیگر متوجه ساخت، نه با تروریستان.

دئین ساباگ (Dan Sabbagh) در مقاله در روزنامه The Guardian (انگلستان) در ادامه می نویسد، نیروهای ویژه انگلستان وظیفه نو — مقابله با روسیه و دول دیگر دریافت میکنند، چون عملیات مخفی برضد «دولت اسلامی» (سازمان ممنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در سوریه و عراق حالا آنقدر ضروری نمی باشند.

این مفکوره که راجع به آن برای اولین بار (Newsnight) «اخبار شبانه» BBC خبر داد، برای وزارت خانه ها طرح شده و متمرکزساختن توجه بر فعالیت های خدمات ویژه دیسانت هوایی (Special Air Service) و قطعات دیگر نیروهای ویژه، یعنی برای قطعات بسیار محرم نیروهای مسلح انگلستان پیشبینی میکند.

رهبر نیروهای ویژه بطور محرم پلان مخفی بنام «نظریه عملیات ویژه» (Special Operations Concept) ترتیب نموده که در آینده نزدیک توسط وزارت خانه ها بررسی خواهد شد. در صورت تائید ساختار قطعات مربوطه نیروهای مسلح تغییر خواهد کرد.

اساس این پلان را این مفکوره تشکیل میدهد که خصوصیت فعالیت های معاصر نظامی تغییر میکند و امروز توجه کمتر به فعالیت های معمولی جنگی مبذول میگردد و بجای این تمرکز توجه به جهت منازعات هرچه بیشتر حساس تر بین دول ملی تغییر مینماید.

در روز پنج شنبه دو تانکر در خلیج عمان هدف ضربه قرار گرفتند و در این مورد صحبت راجع به حمله ماهرانه مخفیانه مطرح می باشد که امریکا ایران را سازمانده آن میخواند. تهران دخالت خود را در این حادثه نفی میکند و وزیر خارجه ایران پیشبینی کرده که کدام نیروهای دیگر جهت تحریک نمودن منازعه سعی می ورزند.

در هفته گذشته جنرال سر مارک کارلتون-سمیت (Sir Mark Carleton-Smith)، رئیس ستردرستیز، راجع به مفکوره های بوجودآمده در حلقات انگلیسی صحبت نمود که مطابق آنها جنگ و صلح «دو وضعیت هرچه بیشتر اضافی» محسوب میشوند.

کارلتون-سمیت که مقصد او آشکارا روسیه بود، گفت که رژیم های خودکامه «از ساحه مختلط که بین این دو وضعیت وجود دارد — جهت پخش اطلاعات غلط، خرابکاری ها و حملات سایبیری — استفاده میکنند»، و در چنین موارد هدف مستقیم جان مردم نه، بلکه اقتصاد، منابع بقای مردم و طرز تفکر آنها می باشد.

در جریان 15 سال اخیر نیروهای ویژه انگلستان در عملیات مخفیانه در سوریه، عراق و افغانستان فعالانه شرکت داشتند. داعش آخرین خاک خود را در مارچ از دست داد، از همینرو نظامیان عقیده دارند که وقت حرکت به پیش فرا رسیده است.

یک منبع در حلقات حکومتی به BBC خبر داد:« وظیفه در باره مبارزه با تروریزم هرچه کمتر شده میرود، اما در عین حال ضرروت مقابله با دشمنان برابر از نقطه نظر قوا (دول ملی) افزایش می یابد».

نیروهای ویژه انگریزی از غند خدمات ویژه دیسانت هوایی که بیشتر از همه شهرت دارد و همچنان خدمات ویژه کشتی (Special Boat Service) و غند ویژه کشف (Special Reconnaissance Regiment) تشکیل شده که وظیفه آن نظارت مخفیانه می باشد.

سه قطعه اخیر باید هرچه بیشتر مهمتر گردند و آنها در تماس بسیار نزدیک با سرویس MI6 و همچنان با ادارات استخباراتی دیگر غرب کار خواهند کرد.

وزرات دفاع انگلستان از تبصره کردن امتناع ورزید و مطابق سیاست تصویب شده، این اداره فعالیت نیروهای ویژه را مورد بحث قرار نمی دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала