دیدار "بچه خر" با رئيس جمهور غنی در بریتانیا + ویدیو

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور در جریان سفرش به بریتانیا با شخصی که چند سال قبل او را "بچه خر" نامیده بود، دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌یی از دیدار روری ستیوارت، وزیر توسعه بریتانیا با محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفر رسمی وی به بریتانیا خبر داده است.

در خبرنامه ارگ آمده است: "رئیس‌جمهور کشور ضمن تشکر از همکاری‌های دوامدار حکومت بریتانیا، گفت که افغانستان به‌خاطر توسعۀ اتصال منطقوی، به همکاری و تشریک تجارب کشورهای انکشاف‌یافته به‌خصوص بریتانیا نیاز دارد. وی همچنان به منظور تامین شفافیت هرچه بیشتر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، از حکومت بریتانیا خواست تا بحیث ناظر بین‌المللی از این روند نظارت نماید.

روری ستیوارت به رئیس‌جمهور کشور از همکاری همه‌جانبه در عرصۀ اتصال منطقوی افغانستان اطمینان داد و گفت که حکومت بریتانیا بر علاوۀ تعهدات کمک‌های بشری در بروکسل، ۱۳۰ میلیون پوند دیگر نیز به افغانستان کمک خواهد کرد."

روری ستیوارت نیز با نشر عکسی از این دیدار از رئیس جمهور غنی ابراز امتنان کرده است.

این در حالیست که رئيس جمهور غنی قبل از رسیدن به ریاست جمهوری در یک سخنرانی اش از روری ستیوارت که یک نویسنده و افغانستان شناس است، نقل قول کرد که گفته بود "افغانستان را بگذارید که به قرن سیزده برود" و در جوابش او را "بچه خر" نامیده گفت: "افغانستان هیچوقت در قرن سیزده نبود".

این گفته‌های رئيس جمهور غنی در شبکه‌های اجتماعی در داخل و خارج افغانستان واکنش‌های مختلف در پی داشت.

پس از "بچه خر" نامیدن، روری ستیوارت، این دومین بار است که رئيس جمهور غنی با وی دیدار نموده است.

قابل ذکر است که رئيس جمهور غنی به دعوت رسمی دولت بریتانیا به این کشور سفر نموده و قرار است در بازی کریکت تیم ملی افغانستان در مقابل تیم ملی انگلستان نیز شرکت ورزیده از ملی‌پوشان کشور حمایت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала