احمدی نژاد: جنگ اصلی میان ایران و امریکا، جنگ سیاسی و اقتصادی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احمدی نژاد: جنگ اصلی میان ایران و امریکا، جنگ سیاسی و اقتصادی است
احمدی نژاد: جنگ اصلی میان ایران و امریکا، جنگ سیاسی و اقتصادی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سابق ایران می گوید که جنگ اصلی بین ایران و امریکا جنگ اقتصادی و سیاسی است و در حال حاضر هیچ دلیلی برای رویارویی نظامی وجود ندارد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، (2005 — 2013)، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «جنگ اصلی بین ایران و امریکا جنگ اقتصادی و سیاسی است و در حال حاضر هیچ دلیلی برای رویارویی نظامی وجود ندارد».
به گفته وی، واشنگتن فشار های اقتصادی را بر ایران تحمیل می کند و «تنها در آخیر» منجر به درگیری نظامی خواهد شد.
احمدی نژاد توضیح داد "این بدین معنی است که اگر آمریکایی ها درک کنند که سیاست های اقتصادی و فشار سیاسی آنها نتیجه نداد، آنها دست به اسلحه خواهند برد.
احمدی نژاد همچنین گفت: "ایالات متحده بر غیر از سلاح و دالر دیگر چه دارد؟" — احمدی نژاد درهمین حال گفت: "ایران به اندازه کافی قوی است".
احمدی نژاد در عین حال در مورد وضعیت اقتصادی کشور صحبت می کرده گفت که واشنگتن تلاش می کند تا حداکثر در خصوص کاستی های برنامه ریزی دولت فعلی برای آوردن فشار بر نقاط ضعف، به منظور تضعیف اقتصاد استفاده کرده و سپس با یک ضربه کشور را به خاک یکسان کند.
با این حال، رییس جمهور سابق افزود، ایران می تواند از ثروت کشور برای غلبه بر وابستگی به نفت استفاده کند و این کار را به گونه ای انجام دهد که ایالات متحده نتواند بر ایران فشار وارد کند.
احمدی نژاد تاکید کرد که اگر ایران از همه ثروت های خود استفاده کند، به نفت وابسته نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала