انتقاد شورای عالی صلح از بهانه‌جویی طالبان برای آغاز مذاکرات

© Photo / H.P.C / H.P.Cشورای عالی صلح
شورای عالی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول شورای عالی صلح افغانستان می گوید: طالبان تاکنون برای آغاز گفتگوهای جدی صلح اعلام آمادگی نکرده و در این روند بهانه گیری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، عطاء‌الرحمان سلیم، معاون اول شورای عالی صلح افغانستان گفت: در نشست های صلح که تاکنون در کشورهای مختلف برگزار شده است، طالبان برای آغاز گفتگوهای جدی صلح اعلام آمادگی نکرده و در این روند بهانه گیری می کند.
معاون شورای عالی صلح افغانستان بیان داشت: در آغاز داغ شدن مذاکرات صلح، طالبان مدعی بود که دولت افغانستان آماده صلح نیست و یا دولت در گفتگوهای صلح صلاحیت ندارد، اما به دنبال موضع‌گیری صریح دولت افغانستان در شروع مذاکرات، طالبان حضور نیروهای خارجی را بهانه گرفتند.
سلیم اظهار داشت: طالبان به جای وارد شدن به مذاکرات صلح، حملاتشان را افزایش داده و تلاش دارند تا از راه جنگ بر کشور مسلط شوند.
به گفته وی، در دومین دور پروسه کابل، اشرف غنی با پیشنهاد مذاکرات بی قید و شرط با طالبان، بی سابقه ترین موضع را در قبال این گروه اتخاذ کرد اما گروه طالبان دوباره حضور نیروهای خارجی را بهانه کرده و از آغاز گفتگوهای صلح با دولت سرباز زد.
سلیم گماشته شدن نمایندگان بی صلاحیت از سوی طالبان در مذاکرات صلح را عمده ترین مشکل خواند گفت: پیشتر نمایندگان طالبان در جریان گفتگوها بر بی‌صلاحیت بودن شان اعتراف می‌کردند، امری‌که توقع می‌رفت پس از ورود ملا برادر، معاون گروه طالبان به جمع هیات گفتگو کننده این گروه برطرف شود، اما مشکلِ بی‌صلاحیت بودن هیات طالبان هم اکنون نه تنها برطرف نشده بلکه بیشتر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала