سلاح آلمانی برای پیشبرد جنگ عربستان با یمن

© Sputnik / StringerВзрыв в Сане, Йемене
Взрыв в Сане, Йемене - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلمان برای پیشبرد جنگ با یمن بیش از یک میلیارد یورو سلاح به کشور های ائتلاف عربستان سعودی فروخته است

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Deutsche Welle آلمان از ابتدای سال جاری میلادی اجازه فروش بیش از یک میلیارد یورو سلاح به کشورهای عضو ایتلاف عربستان در جنگ یمن را صادر کرده است. این اطلاعات بنا بر درخواست امید نوری‌پور، نماینده حزب سبزها از وزارت اقتصاد آلمان ارایه و در رسانه‌های این کشور منتشر شده است.
طبق این گزارش، برای هشت کشور درگیر جنگ یمن محدودیت‌هایی در فروش تجهیزات نظامی وضع شده است. با وجود این، در فاصله ماه‌های جنوری تا ابتدای جون 122 مورد اجازه صدور برای این تجهیزات به مبلغ 1 میلیارد و 100 میلیون یورو صادر شده است. حجم این صادرات و کشورهایی که آن‌ها را دریافت کرده‌اند، بدین ترتیب است: 801 میلیون و 800 هزار یورو به مصر، 206 میلیون و 100 هزار یورو به امارات متحده عربی و بیش از 831 میلیون یورو به عربستان.
این در حالی است که از نوامبر گذشته مقرر شده بود که اجازه فروش هرگونه تجهیزات نظامی به عربستان متوقف شود. حزب سوسیال دموکرات که در دولت ایتلافی آلمان شرکت دارد، از اوایل سال گذشته دولت ایتلافی را برای متوقف کردن صدور هرگونه سلاح به عربستان تحت فشار گذاشته بود؛ اما این خواست با فرمول‌بندی تصویب شد که جای مانور را برای ادامه ارسال سلاح به این کشورها باز می‌گذاشت.
در نوامبر سال 2018 و پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در قنسولگری این کشور در استانبول، دولت آلمان از توقف کامل صدور هرگونه تجهیزات نظامی به عربستان خبر داد. اما بر‌اساس گزارش‌ اشپیگل آنلاین، ابعاد این محدودیت در ماه مارچ سال جاری کم‌ر‌نگ‌تر شده و مجدداً اجازه ارسال اسلحه به متحدان عربستان داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала