تصمیم ترامپ برای اعزام نیرو های بیشتر به خاور میانه

© AP Photo / Evan Vucciدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه های خبری امریکایی گزارش داده اند که دونالد ترامپ پس از حادثه اخیر در دریای عمان در حال بررسی اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه خبری CNN پس از حادثه پنج‌شنبه گذشته در دریای عمان، دولت دونالد ترامپ و مشاوران ازتیم امنیت ملی امریکا، قرار است اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر به خاورمیانه را بررسی کند.
CNN این خبر را به نقل از دو مقام آگاه دولتی امریکا منتشر کرد. به گفته این مقامات آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، «هنوز مشخص نیست که چه زمانی ترامپ در جریان این موضوع قرار خواهد گرفت و تصمیم او در این باره چه خواهد بود». 

تلاش ایران برای سرنگونی پهپاد های امریکایی پیش از وقوع حمله به نفتکش ها - اسپوتنیک افغانستان
اتهام تازه امریکاعلیه ایران در حمله به نفتکش ها

به نوشته CNN پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا نیز به این موضوع اشاره کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا نیرو‌های نظامی بیشتری به خاورمیانه اعزام خواهد شد یا نه گفت: «ما همیشه برنامه‌ریزی‌های احتمالی را انجام می‌دهیم».
این مقامات آگاه با بیان اینکه در حال حاضر اعزام نیروی زمینی به خاورمیانه مطرح نیست در این باره افزودند: «درباره افزایش توانمندی‌های سامانه‌های راکتی پاتریوت، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی برای مقابله با راکت های ایرانی‌ها بحث خواهد شد».
روزپنج‌شنبه گذشته دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد
مقامات ارشد امریکا و انگلیس و و سپس برخی از کشور‌های عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس طی روزهای گذشته تلاش داشتند با تبلیغات رسانه‌های، ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی ایران، این اتهامات علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала