احضار رئیس عمومی تربیت بدنی و سپورت به دادستانی کل

© @generaldirectorateofphysicalsportofafghanistanحفیظ‌الله ولی رحیمی، رییس تربیت بدنی و سپورت
حفیظ‌الله ولی رحیمی، رییس تربیت بدنی و سپورت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کل افغانستان داکتر حفیظ‌الله ولی رحیمی، رییس ریاست تربیت بدنی و سپورت را به اتهام سو استفاده از صلاحیت های وظیفوی به این اداره فرا خوانده است.

 
به گزارش اسپوتنیک، جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل به رسانه ها گفت: اتهام بر رییس عمومی تربیت بدنی و سپورت «سوء استفاده» از صلاحیت وظیفه‌ای است.
به گفته او، دادستان کل «نامه احضاریت» رییس عمومی تربیت بدنی را به صورت رسمی به این نهاد فرستاده است تا برای تحقیق حاضر شود.
این در حالیست که رییس ریاست تربیت بدنی و سپورت، در یک سفر رسمی با رییس جمهور غنی در انگلستان تشریف دارد و احتمالا روز پنج شنبه به کشور بر می گردد، البته اگر برگردد. 

سخنگوی دادستانی کل توضیح داد که قضیه اتهام سوء استفاده از صلاحیت وظفیه‌ای آقای رحیمی به تازه‌گی در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری درج شده است.
او افزود که این پرونده بر اساس شکایت رییس پیشین مالی و اداری ریاست عمومی تربیت بدنی تحت کار دادستانی کل قرار گرفته است.
جمشید رسولی هم‌چنان گفت که رییس پیشین مالی و اداری ریاست عمومی تربیت بدنی و سپورت که بر اساس آزمون رقابتی به این سمت گماشته بود، پس از یک سال کار به رغم کسب نمره خوب در ارزیابی سالانه از سوی رییس عمومی تربیت بدنی از کار برکنار شده است. او افزود که رییس عمومی تربیت بدنی پیشنهاد برکناری او را به ریاست جمهوری فرستاده بود.
به گفته او، رییس پیشین مالی و اداری ریاست عمومی تربیت بدنی و سپورت برکناری‌اش را غیرقانونی می‌داند و به کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی و هم‌چنان محاکم مدنی و حقوقی شکایت درج می‌کند. جمشید رسولی گفت با وجودی که کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و محکمه مدنی و حقوقی رییس پیشین مالی و اداری را برحق می‌شمارد و خواهان ابقای او در سمتش می‌شود، اما رییس عمومی تربیت بدنی به فیصله این دو نهاد توجه نکرده است.
جمشید رسولی افزود که این شخص سرانجام به اداره امور شکایت می‌برد و این قضیه نیز از طریق این اداره به دادستانی کل رسیده است.
رسولی افزود که تحقیقات ابتدایی در این مورد آغاز شده است، اما برای معلومات بیش‌تر نیاز به احضار حفیظ‌الله ولی رحیمی است و به همین دلیل «نامه احضاریت» او به ریاست عمومی تربیت بدنی فرستاده شده است.
ریاست عمومی تربیت بدنی تا اکنون به صورت رسمی در این مورد واکنش نشان نداده است.
بر اساس معلومات ریاست عمومی تربیت بدنی و سپورت، حفیظ‌الله ولی رحیمی بر مبنای فرمان ریاست جمهوری که به تاریخ اول عقرب سال 1396 در این سمت گماشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала