وعده وزیر دفاع انگلیس به رئیس جمهور غنی برای ادامه همکاری در مبارزه با تروریزم در افغانستان

© @ARG - FBرئیس‌جمهور غنی با وزیر دفاع بریتانیا دیدار کرد
رئیس‌جمهور غنی با وزیر دفاع بریتانیا دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس‌جمهورکشور عصر روز گذشته با خانم پینی موردانت وزیر دفاع انگلستان دیدار نمود و دوجانب در رابطه به تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بحث نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور عصر روز دوشنبه (27 جوزا) با خانم پینی موردانت وزیر دفاع انگلیس دیدار نمود و دوجانب در رابطه به تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بحث نمودند.
محمداشرف غنی ضمن تشکر از همکاری‌های حکومت انگلیس به نیروهای امنیتی و دفاعی به خصوص قطعات خاص، گفت که اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان نتیجه‌بخش بوده‌است.
آقای غنی افزود که پولیس افغانستان در حال مسلکی‌شدن است و در این بخش از وزارت دفاع انگلیس خواستار همکاری‌های بیشتر گردید.
خانم پینی موردانت نیز از اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی نمود و گفت که کشورش به همکاری‌ها در بخش‌های مبارزه با تروریزم بین‌المللی، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داد.
در همین حال آقای غنی، روز گذشته با مارک سیدویل مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرد. در این دیدار هر دو جانب روی مسایل امنیتی منطقه، پروسه صلح افغانستان و مبارزه با تروریزم بین‌المللی بحث نمودند.
مارک سیدویل از تلاش‌های آقای غنی به‌خاطر رسیدن به صلح دائمی و مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریزم بین‌المللی، قدردانی نمود. وی همچنان افزود که کشورش به همکاری‌ها در عرصۀ مبارزه با تروریزم با افغانستان ادامه خواهد داد.
در مقابل، آقای غنی از همکاری‌های انگلیس به افغانستان ابراز امتنان نمود و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارند و با قهرمانی و فداکاری به مبارزه ادامه خواهند داد.
محمداشرف غنی همچنان گفت که حکومت افغانستان در راستای رسیدن به صلح پایدار نیز دستاوردهای داشته است و تلاش‌ها برای ایجاد یک اجماع منطقوی در این عرصه جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала