کرملن راجع به جنگ سایبیری با امریکا هشدار میدهد

© Sputnik / Sergey Malgavkoکرملن راجع به جنگ سایبیری با امریکا هشدار میدهد
کرملن راجع به جنگ سایبیری با امریکا هشدار میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روز دوشنبه، 17 جون، کرملن هشدار داد که حملات هکری امریکا بر شبکه برق روسیه میتواند به جنگ سایبیری با امریکا مبدل گردد، اما در عین حال در مورد توانایی سیستم روسیه در باره دفع حملات الکترونی اظهار اطمینان نمود.

ایوان نیچیپورینکو (Ivan Nechepurenko) در ادامه می نویسد، دمیتری پیسکوف سکرتر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به ارتباط اینکه، طبق برخی معلومات، به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا راجع به حملات هکری بر سیستم های انرژی روسیه معلومات نمی دهند که به موضوع عمده مقاله مبدل گشته که در روزنامه The New York Times در روز شنبه، 15 جون منتشر شده و در آن راجع به زرادخانه غنی وسایل-سایبیری معلومات داده شده که امریکا علیه سیستم های انرژی روسیه و اهداف دیگر بکار می برد.

به گفته ماموران برحال و سابق امریکایی که نام های شان گرفته نشده، یک نوع برنامه ها امکان انجام حمله بر شبکه برق روسیه در صورت منازعه وسیع بین مسکو و واشنگتن فراهم می سازند.

طوریکه روزنامه خبر داده، برنامه های مضر در سیستم روسیه بعد از چند سال هشدارها از جانب آژانس های امنیتی امریکا راجع به فعالیت های تجاوزکارنه که روسیه تحقق می بخشد، نفوذ داده شده بودند. پیسکوف گفت:« این معلومات راجع به امکان فرضی همه نشانه های جنگ سایبیری و فعالیت های جنگ سایبیری نسبت به روسیه گواهی میدهند».

 معلوم نیست که چنین برنامه های نفوذداده شده تا چه حد عمیق در شبکه کمپیوتری سیستم انرژی روسیه نفوذ داده شده اند. وزارت انرژی روسیه در اعلامیه خود خبر داد که آن وزارت هیچگونه معلومات در رابطه با حملات برضد این سیستم ها که حفاظت آنها توسط کمپنی های مختلف تامین میشود، دریافت نکرده است.

وزارت در اعلامیه خود اظهار داشته، «شبکه برق روسیه سطح بلند حفاظتی دارد و افزوده که اکثریت تاسیسات بسیار مهم انرژی به سیستم حفاظتی دولتی وصل شده اند. برای از بین بردن چنین خطرات کار منظم موفقانه در باره بکاربرد تکنالوژی ها و وسایل روسی پیشبرده میشود». پیسکوف این اعلامیه را تائید کرد، اما افزود که عرصه های استراتژیک اقتصاد روسیه «بارها از خارج هدف حملات سایبیری قرار گرفته و میگیرند». پیسکوف گفت:« ما بارها گفته ایم که ادارات مربوطه ما با این پیوسته کار میکنند، تا به کدام زیان به اقتصاد ما و عرصه های حساس ما از این حملات اجازه ندهند».

به گفته پیسکوف، پوتین بارها جهت همکاری بین المللی برای مقابله مشترک با هرگونه ظواهر جنایات سایبیری دعوت بعمل آورده است. او افزود:« با تاسف، همکاران امریکایی به این پیشنهادها واکنش نشان نه داده اند».

در عین حال آژانس های امریکایی میگویند که فقط روسیه منبع عمده جنایات سایبیری و حملات سایبیری بر سیستم های امریکایی می باشد. مقامات امریکا خبر دادند که استخبارات روسیه بر سیستم انتخاباتی امریکا قبل از انتخابات سال 2016 دسترسی پیدا کرده بود و اینکه در برخی موارد بر پیروزی دست یافته بود.

به عقیده مبصرین سیاست خارجی روسیه، خبرها راجع به تلاش های امریکایان در مورد نفوذدادن برنامه های مضر در سیستم های انرژی روسیه میتوانند امکان ملاقات پوتین و ترامپ را در حاشیه بیست گانه بزرگ که در اواخر جون صورت میگیرد، با تهدید مواجه سازد.

روسلان پوخوف، کارشناس در باره سلاح و مدیر مرکز استراتژی و تکنالوژی ها، در مصاحبه با روزنامه «کمیرسانت» گفت:« این چلنج مستقیم به روسیه است که مسکو نمی تواند به خود اجازه بدون پاسخ ماندن آن را بدهد».

به گفته پیسکوف، پوتین و ترامپ میتوانند ملاقات کوتاه در حاشیه گردهمایی بیست گانه بزرگ انجام دهند. او همچنان افزود که واشنگتن تا به حال با مسکو در باره سازماندهی ملاقات به مقیاس کامل ارتباط نه گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала