دومای دولتی روسیه قانون تعلیق پیمان INF را تصویب کرد

© Photo / Public domainدوما دولتی روسیه قانون تعلیق پیمان INF را تصویب کرد
دوما دولتی  روسیه قانون تعلیق پیمان INF را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوما دولتی قانون تعلیق پیمان هسته‌ای میان روسیه و ایالات متحده امریکامربوط محدود کردن راکت های کوتاه و میان‌بُرد را به اتفاق آراء تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دومای روسیه امروز (سه‌شنبه) به اتفاق آراء به حمایت از حکم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تعلیق وظایف روسیه طبق پیمان  هسته‌ایINF 1987 با ایالات متحده رای مثبت داد.
پس از خروج یک‌جانبه امریکا از پیمان منع راکت های هسته‌ای میان‌برد، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه در تاریخ 30 ماه می لایحه تعلیق این پیمان را به دومای این کشور ارائه کرد.
کارشناسان روسی این اقدام "ولادیمیر پوتین" را نشانه عزم و قاطعیت جدی مسکو برای مقابله با اقدامات بحران آفرین واشنگتن ارزیابی می کنند.
این اقدامات پس از آن انجام شد که ایالات متحده امریکا درباره خروج از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد موسوم به آی‌ان‌اف در شورای فدراسیون روسیه گزارش داد که سناتورها قصد دارند این لایحه را در نشست تاریخ 26 جون بررسی نموده و حمایت شان را در خصوص این لایحه اعلام کنند.
این اقدامات پس از آن انجام می‌شود که امریکا درباره خروج از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد موسوم بهINF در ماه فبروری اطلاع داد و زمینه را برای خروج ظرف شش ماه فراهم کرد، مگر اینکه مسکو به تبعیت از آن بازگردد. روسیه هرگونه تخطی را رد می‌کند و امریکا را به نقض توافق مذکور متهم می‌کند.
ولادیمیر پوتین نسبت به استقرار راکت های جدید در اروپا به امریکا هشدار داد و گفت که روسیه با تسلیحات سریع جدید که به زمان اندکی برای رسیدن به اهدافشان نیاز است، تلافی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала