Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پلاتینی به زندان رفت

© AP Photo / Eric Gaillardپلاتینی به زندان رفت
پلاتینی به زندان رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میشل پلاتینی رییس سابق یوفا، بخاطر تحقیقات بیشتر در مورد میزبانی جام جهانی 2022 امروز از سوی پولیس بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تلگراف؛ میشل پلاتینی رییس سابق اتحادیه فوتبال اروپا به اتفاق همکارانش، با برنامه یی از قبل، میزبانی جام جهانی 2022 را به قطر اعطا کرد و او به رشوه‌خواری در این زمینه متهم شده و امروز بازداشت گردید.

او در بین سال های 2007 تا 2015 ریاست یوفا را بر عهده داشت و سپس از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال، از انجام هرگونه فعالیت‌های فوتبالی محروم گردید.

قطر در دسامبر سال 2010 به عنوان میزبان جام جهانی 2022 معرفی شد که نحوه انتخاب این کشور و نیز رد و بدل شدن رشوه، جنجال های زیادی را راه انداخت.

مرد 63 ساله فرانسوی بعد از آن از سوی کمیته اخلاق فیفا به خاطر اتهاماتی، از فعالیت محروم شده و امروز به همین خاطر بازداشت گردید و گفته می شود، او را به مقر اداره مبارزه با فساد پولیس قضایی فرانسه منتقل کرده اند.

به اساس گزارش تلگراف، در میان شایعات فراوان در باره اعطای میزبانی به قطر، یک ایمیل از جک وارنر نایب‌رئیس سابق فیفا انتشار یافت، که به جنجال‌ها بیشتر دامن زد.

با این حال، تیم میزبانی قطر همه اتهامات یاد شده را رد کرد و گفته اند که هیچ اقدام خلاف قانونی انجام نداده اند.

پلاتینی در حالی بازداشت می شود که سال 2016 او به عنوان برای جانشینی سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا از جمله نامزدان مدعی به حساب می‌آمد اما پیش از آنکه بتواند کرسی ریاست فیفا را بدست آورد، از سوی کمیته اخلاق این اداره با تعلیق چهارساله روبرو شد که علت آن دریافت 1.35 میلیون پوندی به دستور سپ بلاتر بود که منبع این هزینه، تا هنوز مشخص نیست و امروز در حالیکه سه سال و نیم از دوران تعلیق چهار ساله پلاتینی سپری می شد از سوی پولیس فرانسه دستگیر گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала