اعزام یک هزار نظامی جدید امریکایی به خاورمیانه

© Photo / David B. Gleasonپنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند.
پنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات وزارت دفاع امریکا از اعزام یک هزار نظامی دیگر به منطقه خاور میانه خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بیانیه منتشره وزارت دفاع ایالات متحده، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" اعلام کرد: با توجه به افزایش تهدیدها و تنش ها در خاورمیانه، یک هزار نیروی نظامی دیگر به خاورمیانه اعزام می کنیم.
شاناهان افزود: این تصمیم امروز برای تضمین امنیت و آسایش پرسنل نظامی ماست که در خاورمیانه فعالیت دارند و برای حفاظت از منافع ملی ما اتخاذ شده است.
وی افزود: ما به نظارت دقیق وضعیت در این منطقه ادامه خواهیم داد و با توجه به گزارشات اطلاعاتی سطح نیروهای ما را براساس نیاز اصلاح خواهیم کرد. 

آمادگی امریکا برای حمله به مرکز هسته‌ای ایران - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی امریکا برای حمله به مرکز هسته‌ای ایران

شاناهان در ادامه گفت: این نیروها به درخواست فرماندهی مرکز امریکا و با توصیه رییس ستاد کل ارتش و با رایزنی با کاخ سفید به منظور رسیدگی به تهدیدات هوایی، دریایی و زمینی در خاورمیانه اعزام می‌شوند.
پیشترجان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا در مصاحبه‌ای ابراز داشت «راهبرد امنیت ملی، ایران را بعنوان یکی از چهار تهدید اول معرفی کرده است و ما باید اطمینان حاصل کنیم قابلیت ممانعت آنها از این نوع فعالیت‌ها را که مردم و تأسیسات امریکا و بازار جهانی نفت را تهدید می‌کند، دارا هستیم».
اخیرا دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد
مقامات ارشد امریکا و انگلیس و سپس برخی از کشور‌های عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس طی روزهای گذشته تلاش داشتند با تبلیغات رسانه‌های، ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی ایران، این اتهامات علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.
اتهامات بولتون علیه ایران در حالی مطرح شده است که ایران بارها تأکید کرده است که به هیچ عنوان به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست و برنامه کاملاً صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کند و گزارش‌های دوره‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر این امر و پایبندی ایران به مفاد برجام تأکید دارد.
یک سال پیش دولت امریکا به دستور ترامپ از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای این توافق را مجددا اعمال کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала