تا سال 2100 جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر می رسد، آیا زمین گنجایش آنرا دارد؟

© AFP 2023 / Guillermo Ariasتا سال 2100 جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر می رسد، آیا زمین گنجایش آنرا دارد؟
تا سال 2100 جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر می رسد، آیا زمین گنجایش آنرا دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل در گزارش جدیدی می گوید که جمعیت کره‌زمین تا سال 2100 میلادی از مرز 10 میلیارد نفر خواهد گذشت. آیا زمین گنجایش آنرا دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC سازمان ملل متحد اعلام کرد که، تا پایان قرن حاضر، جمعیت زمین به 10.9 میلیارد نفر، یعنی بیش از 3 میلیارد دیگر افزایش خواهد یافت. خاطرنشان می گردد، که رشد جمعیت سیاره ما حتی با وجود کاهش میزان تولد در جهان رخ خواهد داد.
افزایش قریب به 4 میلیارد انسان دیگر بر روی سیاره ما می‌تواند منابع طبیعی را نابود کرده و به گرم شدن کره‌زمین منجر شود. جمعیت کنونی جهان قریب به 7،7 میلیارد نفر است. با وجود اینکه تولید مثل در سرتاسر جهان از سال 2000 میلادی کاهش یافته است و از 3،2 تولد به ازای هر زن در سال 1990 به 2،5 تولد در سال جاری میلادی رسیده، اما جمعیت جهان در حال افزایش است.
طبق گزارش جدید، سریعترین رشد جمعیت در کشورهای زیر صحرای آفریقا اتفاق می‌افتد و انتظار می‌رود جمعیت آنها در عرض 30 سال آینده دو برابر شود.
این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است که جمعیت هند در سال 2027 از چین پیشی گرفته و از مرز دو میلیارد نفر می‌گذرد.
در مقابل انتظار می‌رود در 30 سال آینده 54 کشور از جمله لیتوانیا، بلغاریا، اوکراین و جاپان با کاهش شدید رشد جمعیت مواجه شوند.
به نظر می‌رسد رشد جمعیت در مناطق فقیرتر با سرعت بیشتری صورت پذیرد، امری که مسائل مربوط به فقر، گرسنگی و مهاجرت اجباری را بدتر می‌کند.
دانشمندان همچنین نگران تاثیر رشد جمعیت بر تغییرات آب و هوایی هستند. با افزایش جمعیت جهان، برای تامین نیازهای بشر به منابع بیشتری نیاز است. این مساله به نابودی بیشتر طبیعت، افزایش صنعت و بالا رفتن دمای هوای زمین منجر خواهد شد.
همچنین در برخی مناطق افزایش جمعیت با گسترش بیماری‌های عفونی همراه خواهد بود و نتیجه آن آسیب بیشتر به انسان و کره‌زمین خواهد بود.
دانشمندان معتقدند که جمعیت کنونی جهان نیز فراتر از ظرفیت زمین است و اگر با رشد آن به صورت جدی مقابله نشود کره‌زمین ظرفیت نگهداری این میزان جمعیت را نداشته و با خطر نابودی کامل همراه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала