پاسخ امریکا به خرید اس-400 توسط ترکیه منافع واشنگتن را ضربه می‌زند

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ امریکا به خرید اس-400 توسط ترکیه منافع واشنگتن را ضربه می‌زند
پاسخ امریکا به خرید اس-400 توسط ترکیه منافع واشنگتن را ضربه می‌زند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا آمده است با ترکیه گزنیه‌ای را برای جبران پیامدها در صورت که انقره از معامله قراداد اس-400 با روسیه منصرف شود مورد بحث قرار بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام عالی رتبه دولت دونالد ترامپ، در مورد گزارش بلومبرگ روز چهارشنبه گفته بود (در صورتی که ترکیه برای خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از روسیه منصرف نشود، واشنگتن تصمیم بر اعمال سه بسته تحریمی جدید علیه ترکیه دارد) می‌گوید امریکا آماده است که با ترکیه گزنیه‌ای را برای جبران پیامدها در صورت که انقره از خرید اس-400 منصرف شود مورد گفتگو قرار بدهد. وی افزود که اس-400 برای جمع آوری اطلاعات برای روسیه طراحی شده است.

وزیر خارجه ترکیه: در صورت تحریم امریکا به دلیل اس-400 اقدام های تلافی جویانه انجام می دهیم - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه ترکیه: در صورت تحریم امریکا به دلیل اس-400 اقدام های تلافی جویانه انجام می دهیم

این نماینده گفت: معامله ترکیه برای خرید اس-400 از روسیه عواقب خطرناک در روابط واشنگتن و انقره خواهد داشت. امریکا خواهانی جلوگیری چنین عواقب است، با این حال ترکیه می‌تواند در یک گفتگو معنادار از خرید اس-400 اجتناب ورزد. امریکا آماده است تا در مورد چگونگی جبران پیامدهای ناشی از چنین امری منجر شود بحث کند.

این مقام امریکایی می‌گوید که اقدامات واکنشی به خریداری اس-400 توسط ترکیه به علایق خود امریکا نیز ضربه وارد خواهند کرد.

به گزارش تارنمای امریکایی بلومبرگ، دولت دونالد ترامپ در آخرین تصمیمات خود برای عقب نشینی ترکیه از خرید اس-400 سه بسته تحریمی جدید آماده کرده است.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند، مقامات شورای امنیت ملی، وزارت خارجه و وزارت مالیه امریکا در حال بررسی بسته‌های تحریمی علیه ترکیه هستند که هدف اصلی این تحریم‌ها ضربه زدن به اقتصاد ترکیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала