ترامپ: سر از هفته آینده بازداشت های کتلوی مهاجران و اخراج «میلیون ها بیگانگان» آغاز میشود

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: سر از هفته آینده بازداشت های کتلوی مهاجران و اخراج «میلیون ها بیگانگان» آغاز میشود
ترامپ: سر از هفته آینده بازداشت های کتلوی مهاجران و اخراج «میلیون ها بیگانگان» آغاز میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ در تویتر نوشت:" در هفته آینده پولیس مهاجرت و گمرکات امریکا اخراج میلیون ها خارجیان که بطور غیرقانونی به امریکا وارد شده، آغاز میکنند. آنها به همان سرعت اخراج خواهند شد که آمده اند".

نیک میروف (Nick Miroff) و مرییا ساچیتی (Maria Sacchetti) در مطلب منتشره در روزنامه The Washington Post (امریکا) در ادامه می نویسند، بیرو در باره امور مهاجرت و کنترول گمرکی معمولاً آمادگی برای عملیات وسیع مخفی نگهمیدارند، تا مهاجران را نترسانند. در سال 2018 ترامپ و ماموران بلندپایه دیگر شاروال اوکلاند، ایالت کالیفورنیا را به پیگرد قضایی به خاطر آن تهدید کردند که او به باشندگان شهر راجع به تلاشی های آینده ادارات مهاجرت خبر داده بود.

ترامپ و مشاور ارشد او در باره مسایل مهاجرت ستیفین میلر (Stephen Miller) ماموران وزارت امنیت داخلی را به بازداشت نمودن و اخراج کردن هزاران مهاجر که در وزارت عدلیه در باره آنها حکم اخراج در سال روان در چوکات پلان که بنام «محکمه سریع» («rocket docket») یاد شده، صادر نموده، فرا خواندند.

در اپریل رونالد ویتولو (Ronald Vitiello) کفیل مدیریت بیرو در باره امور مهاجرت و کنترول گمرکی و رهبر وزارت امنیت داخلی کریستین نیلسن(Kirstjen Nielsen)  مقامات شان را بعد از آن از دست دادند که آنها از پیشکش نمودن پلان امتناع ورزیدند و در باره موثریت آن ابراز تردید نمودند و نگرانی شان را به ارتباط واکنش ممکن جامعه نسبت به تصاویر اطفال اظهار داشتند که بازداشت میکنند و با والدین جدا می سازند.

جای ویتولو را در بیرو در باره امور مهاجرت و کنترول گمرکی را مامور سابق FBI و اداره سرحدی مارک مورگان (Mark Morgan) احراز نمود که رئیس جمهور را توسط اعلامیه های نسبتاً جدی نسبت به مهاجران در تلویزیون کیبلی خوش ساخته بود.

مورگان در دو هفته اول در مقام نو در محضر عام اعلام داشت که او تشدید اقدامات و صدور حکم اخراج خانواده های مهاجران پلان میکند و خاطرنشان ساخت که این مصوبات باید بطور حتمی اجرا شوند، تا تمامیت سیستم حقوقی امریکا را تامین کنند.

ماموران امریکایی که از جریان آمادگی به اخراج آگاهی دارند، اظهار داشتند که این عملیات بطور نهایی مورد توافق قرار نه گرفته و کارمندان پولیس مهاجرت و گمرکات شام روز دوشنبه اعلام داشتند که آنها نمی دانستند که رئیس جمهور اعلام پلان های آنها را در تویتر پلان نموده بود.

برای آن تا عملیات به چنین مقیاس تحقق بخشیده شود، صدها یا هزارن اجنت و کارمند ارگان های امنیتی و همچنان یک عالم وقت جهت جمع آوری و پلانگذاری معلومات ضرورت است، تا محل اقامت همه آنهایی معلوم گردد که مقامات قصد بازداشت آنها را دارد.

اعلامیه رئیس جمهور راجع به اینکه پولیس مهاجرت و گمرکات «میلیون ها» نفر را اخراج میکنند، به هیچ وجه با واقعیت، از جمله با تعداد پرسونل این آژانس و بودجه آن سازگاری ندارد.

پلان بازداشت نمودن خانواده های کامل، نسبت به چنین عملیات معمولی، به خاطر باعث تردیدهای زیاد گردید که آن مستقیماً به اطفال مربوط میگردد و ماموران وزارت امنیت داخلی تا به حال از بابت جدایی خانواده ها با اعضای آنها نگران می باشند، چون حکم اخراج فقط به والدین شان صادر شده میتواند، نه راجع به اطفال شان. چنین واقع خواهد شد که والدین را اخراج میکنند و اطفال شان در امریکا باقی خواهند ماند.

توماس هومن (Thomas D. Homan) معاون سابق بیرو در باره امور مهاجرت و کنترول گمرکی در مصاحبه با Fox News این اعلامیه رئیس جمهور را «تا اندازه قبل از وقت» خواند و افزود که تا به حال فیصله نهایی اتخاذ نشده است.

شام روز دوشنبه، 17 جون، شااف به تویت رئیس جمهور راجع به بازداشت های خانواده های مهاجران پاسخ داد.

او نوشت:"اگر شما تهدیدکردن، پیگردها و ترورنمودن خانواده ها را ادامه دهید… و اگر ما معلومات موثق دریافت کنیم… — شما میدانید که ارزش های ما در اوکلاند چه اند، — و ما بطور قاطع از آنها دفاع خواهیم کرد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала