مذاکرات مشاوران امنیت ملی روسیه و ایران روی وضعیت افغانستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات مشاوران امنیت ملی روسیه و ایران روی وضعیت افغانستان
مذاکرات مشاوران امنیت ملی روسیه و ایران روی وضعیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور شورای امنیت ملی ایران در دیدار با همتای روسی اش از برگزاری نشست امنیتی همسایگان افغانستان در سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی، مشاور شورای امنیت ملی ایران و نیکلای پاتروشف، مشاور امنیت ملی روسیه در حاشیه دهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی که در شهر اوفای روسیه برگزار می‌شود، دیدار و مذاکرات انجام داده اند.

علاوه بر وضعیت در سوریه و بدعهدی امریکا و کشورهای اروپایی به تعهدات شان در چوکات برنامه جامع اقدام مشترک، افغانستان نیز یکی از موضوعات مورد بحث مشاوران امنیت ملی دو کشور بوده است.

دیدار حمدالله محب با رئیس شورای امنیت ملی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
دیدار حمدالله محب با رئیس شورای امنیت ملی روسیه

در ادامه، پاتروشف نیز به نوبه خود با یادآوری ابتکارات جاری روسیه برای تقویت روند گفتگو میان طرف‌های مختلف در افعانستان، تداوم ناامنی در این کشور را بر امنیت همسایگان اثرگذار عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: همسایگان افغانستان باید با پیگیری مستمر نشست‌های مقامات عالی امنیتی، نقش تعیین‌کننده خود در نزدیک کردن طرف‌های منازعه و تسریع در شکل‌گیری و موفقیت روندهای سیاسی را با جدیت دنبال کنند.در خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی ایران آمده است که شمخانی تداوم همکاری‌های نزدیک و مشارکت جدی میان ایران و روسیه و سایر همسایگان افغانستان برای کمک به شکل‌گیری روند آشتی ملی در این کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری دومین نشست مقامات عالی امنیتی همسایگان افغانستان که نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، فرصت مناسبی برای تسریع در روند کمک به ثبات پایدار در افعانستان خواهد بود.

دهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ ماه جون به میزبانی شورای امنیت ملی روسیه در شهر اوفای این کشور برگزار می‌شود.

در این نشست که از جانب افغانستان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور نیز اشتراک ورزیده است، مذاکرات شش جانبه درمورد وضعیت افغانستان برگزار شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала