Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

!افغانستان – اندونزیا؛ لطفا مغرور نشوید

© Photo / FB-Afghanistan Football Federation !افغانستان – اندونزیا ؛ لطفا مغرور نشوید
!افغانستان – اندونزیا ؛ لطفا مغرور نشوید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان از ساعاتی بعد در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف اندونزی میرود.

به گزاش اسپوتنیک، شاگردان عبدالرزاق ممرک تا به جای این کار با روندی که از خودش به نمایش گذاشتند خود را یکی از بخت های اصلی قهرمانی در کنار ایران، مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها معرفی کرده است.

تيم ملي فوتسال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
در راه قهرمان آسیا؛ بازیکنان فوتسال چه می‌گویند؟ + ویدیو

افغانستان پس از شکست هانگ کانگ و توقف مقابل ایران و پیروزی مقابل تایلند خود را به یک قدیمی فینال رقابت ها رسانده است و بیشتر از همیشه به قهرمانی آسیا نزدیک است.

نمایش افغانستان در طی مسابقه گذشته امیدوار کننده بوده است. طوری که در هر سه دیدار افغانستان در نمایش بازی تیم برتر میدان بوده است و حریفان را آزار داده است.

از نکات خوبی که تیم ممرک دارد، به گردش در آوردن منظم توپ در اقسا نقاط میدان است که این امر در فوتسال فوق العاده مهم است. بازیکنان همدیگر را خوب پیدا میکنند و در پرس کردن حریف نیز کمتر اشتباه میکنند.

از نکات خوب بازیکنان افغانستان این است که این تیم بازیکنان سرعتی و باهوشی دارد که در مصاف تک به تک و شانه با شانه، بسیار با ظرفیت کار میکنند. قدرت و دقت در شوت نیز یکی از دیگر خصوصیاتی است که تیم ممرک آن را داراست.

اما چند نکته دیگر است که از نقاظ ضعف تیم افغانستان است.

اولین موضوع افت بدنی در نیمه دوم هر مسابقه است. افغانستان در مسابقه تدارکاتی مقابل جاپان ابتدا سه بر صفر از حریف پیش افتاد، اما حریف با زدن دو گل خود را تا آستانه مساوی کردن نزدیک کرد.

در دیدار مقابل تایلند نیز افغانستان ابتدا از حریفش پیشی گرفت، اما در نیمه دوم تایلند نزدیک بود بازی را از افغانستان پس بگیرد.

این نشان میدهد که افغانستان در حفظ نتیجه و برتری مشکل دارد.

با توجه به این که جوانان افغانستان تنها 20 روز برای حضور در این مسابقات تمرین کردند و فرصت تمرین شان نسبت به سایر تیم ها کمتر بوده است، این موضوع طبیعی به نظر میرسد، اما میتواند در مسابقه حساس امروز به این تیم ضربه بزند.

موضوع دوم فشردگی و خستگی بازیکنان است. از روز اول رقابت ها تمامی تیم ها یک روز در میان به مسابقه پرداخته اند. هر چند افغانستان دو بازی بسیار پر فشار داشته که قطعا ساق پای شاگردان ممرک را خسته کرده است.

هر چند این موضوع برای تیم اندونزیا هم صدق میکند.

موضوع بعدی کم تجربه گی بازیکنان و بازی در چنین مراحل حساسی است. این تیم با وجود شایستگی فراوانی که از خود به نمایش گذاشته است، میتواند درگیر غرور کاذبی شده باشد.غروری که به بازیکنان منم منم دست بدهد و باعث این شود که آنها قبل از شروع بازی، خود را برنده مسابقه در مقابل اندونزیا بدانند.

اندونزیا شاید روی کاغذ از افغانستان ضعیف تر باشد، اما هر تیمی که به نیمه نهایی میرسد، بدون شک حرف هایی برای گفتن دارد.

معقول ترین کار این است که مربیان تیم ملی بازیکنان را از حضور در صفحات اجتماعی و دیدن آوازه های فراوان شان در این فضا، دور کنند. زیرا این موضوع میتواند باعث پیدایش همان غروری شود که میتواند نگران کننده باشد.

اما اگر چالش و نکات کلیدی در نظر گرفته شده باشد، پیش بینی میشود افغانستان به راحتی بتواند اندونزیا را شکست دهد و خودش را یک پایه فینال این مسابقات کند.

هر چند ممرک در مصاحبه پس از شکست تایلند قول 200 درصدی صعود به فینال مسابقات را داده است.

دیدار دو تیم از ساعت 15:30 به وقت کابل در ورزشگاه پورشریفی شهر تبریز ایران برگزار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала