ایران و پاکستان کارت مهاجران افغانستان را تمدید می‌کنند

© REUTERS / Bernadett Szabo ایران و پاکستان کارت مهاجران افغانستان را تمدید می‌کنند
ایران و پاکستان کارت مهاجران افغانستان را تمدید می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مهاجرین و عودت‌ کننده‌گان می‌گوید، روز گذشته در پایان نشست چهارجانبۀ افغانستان، پاکستان، ایران و نماینده‌گان سازمان مهاجرت سازمان ملل متحد موافقت شد که کشورهای ایران و پاکستان کارت‌های مهاجران ثبت نام شدۀ افغانستان را به مدت یک سال دیگر تمدید کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رضا بایری، معاون سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت‌ کننده‌گان به سلام‌وطندار می‌گوید، روز گذشته در پایان نشست چهارجانبۀ افغانستان، پاکستان، ایران و نماینده‌گان سازمان مهاجرت سازمان ملل متحد موافقت شد که کشورهای ایران و پاکستان کارت‌های مهاجران ثبت نام شدۀ افغانستان را به مدت یک سال دیگر تمدید کنند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان - اسپوتنیک افغانستان
آغاز نشست مشترک ایران افغانستان و پاکستان در مورد مهاجران افغان

به گفتۀ او، در حال حاضر 2.5 میلیون مهاجر افغانستان در ایران زنده‌گی می‌کنند که از این میان، 950 هزار تن آنان دارای کارت مهاجرت سازمان ملل متحد اند و 450 هزار مهاجر دیگر ویزۀ درازمدت و 860 هزار تن دیگر ویزۀ کوتاه مدت دارند.

آقای بایری می‌افزاید، اگر افغانستان و ایران به توافق برسند، از میان حدود یک میلیون مهاجر دیگر افغانستان که بدون ویزه در ایران به سر می‌برند، 850 هزار تن آنان که از سوی ایران ثبت نام شده اند، اسناد قانونی خود را به زودی به دست خواهند آورد.

او می‌افزاید، حدود 2.4 میلیون مهاجر دیگر افغانستان در پاکستان زنده‌گی می‌کنند که از این میان تنها 1.4 میلیون شان دارای کارت مهاجرت سازمان ملل متحد اند.

مسئولان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان در حالی از این موافقت خبر می‌دهند که مدت اعتبار کارت‌های مهاجران افغانستان در پاکستان در ماه جاری میلادی و مهاجران افغانستان در ایران نیز در پایان سال روان خورشیدی به‌ پایان می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала