برگزاری نشست بین‌الافغانی سیاسیون و طالبان به میزبانی پاکستان

© Sputnik / PMبرگزاری نشست بین‌الافغانی سیاسیون و طالبان به میزبانی پاکستان
برگزاری نشست بین‌الافغانی سیاسیون و طالبان به میزبانی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است اسلام‌آباد در روزهای آینده از یک نشست بین‌الافغانی با حضور چهره‌های مشهور سیاسی افغان و سران طالبان، میزبانی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز،‌ منابع می‌گویند که شماری از چهره‌های سیاسی افغان به شمول حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور به این نشست دعودت شده اند.

در همین حال عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت می‌گوید که هر کشوری که منافع اش را در ناامن‌سازی کشور همسایه اش می‌بیند فکر پوچ و خام است.

پس از روسیه، این‌بار آلمان در تلاش برگزاری نشست بین‌الافغانی است - اسپوتنیک افغانستان
پس از روسیه، این‌بار آلمان در تلاش برگزاری نشست بین‌الافغانی است

آقای عبدالله، می‌گوید: "اگر کشوری فکر کند در همسایه‌گی‌اش جنگ جریان یابد تا منافع آن تأمین شود، این یک فکر پوچ و خام است. بناً صلح در افغانستان ضرورت به اجماع داخلی، منطقه‌یی و جهانی دارد".

با این حال، شماری از سیاسیون افغان امیدوار اند که تغییرات پیش‌آمده در منطقه، پاکستان را وادار ساخته تا گام‌های عملی را در زمینه صلح افغانستان بردارد.

محمد ناطقی، معاون حزب و حدت مردم افغانستان در این زمنیه ابراز میدارد: "چهره‌های سیاسی افغان در نشست اسلام‌آباد دعوت شده‌اند، ما توقع داریم که پاکستان همان گونه که در جنگ نقش دارد، درصلح هم نقش بازی کند".

همچنان احمد سعیدی، یک تن آگاه امور نظامی در این مورد بیان می‌دارد: "سیاسیون افغان به عملکردهای امریکا راضی نیست و مانوری را آغاز کرده که به امریکا نشان بدهد که اگر تو به ما پشت کرده ای حریفان تو مارا بغل خواهند کرد".

قرار است محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان هم در روزهای نزدیک به اسلام آباد سفر کند، سفری که ریاست جمهوری گفته روند صلح بخش اصلی گفت‌وگوهای آقای غنی، با مقام‌های پاکستانی را تشکیل می‌دهد. درسال‌های اخیر پاکستان بارها از سوی کابل و واشنگتن به پشتیبانی از هراس افگنی متهم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала