ترامپ: در آخرین لحظات تصمیم خود برای حمله به ایران را تغییر دادم

© AFP 2023 / Mandel Ngan ترامپ: در آخرین لحظات تصمیم خود برای حمله به ایران را تغییر دادم
ترامپ: در آخرین لحظات تصمیم خود برای حمله به ایران را تغییر دادم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده میگوید که ۱۰ دقیقه قبل از حمله بر تاسیسات ایران، تصمیم اش را در این مورد تغییر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اعلام کرد که فرمان توقف حمله پلان شده به ایران را صادر کرده است.

ترامپ: «روز دوشنبه (بر اساس توییت ترامپ) آنها (ایران) طیاره بدون سرنشین را بر فراز آب‌های بین‌المللی سرنگون کردند. شب گذشته ما به طور کامل برای گرفتن انتقام آماده بودیم — برای حمله به ۳ نقطه مختلف خاک ایران، اما من پرسیدم که چند تن کشته خواهند شد. جنرالی به من جواب داد که ۱۵۰ تن. ۱۰ دقیقه قبل از حمله من آنرا متوقف کردم — زیرا این جواب مناسب برای سرنگون شدن طیاره بدون سرنشین نیست.»

این در حالی است که پیش از این رئیس جمهور ترامپ در نخستین واکنش خود به سرنگونی طیاره بدون سرنشین امریکایی در ایران گفته بود که ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

وی در دومین واکنش خود اعلام کرد که احساس میکند که این حمله عمدی نبوده بلکه اشتباه انسانی میباشد.

یادآوری میکنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز گذشته (پنجشنبه، ۲۰ جون) از سرنگونی یک فروند طیاره بدون سرنشین امریکا در منطقه جنوبی ایران خبر داد. به گفته نظامیان ایرانی، این طیاره امریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده بود.

پس از مدتی قوماندانی مرکزی قوای مسلح امریکا (سنتکام) اعلام کرد که سیستم های دفاع هوایی ایران یک فروند طیاره بدون سرنشین قوای هوایی امریکا را بر فراز تنگه هرمز و در حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала