ممنوعیت پرواز هواپیماهای امریکایی در فضای هوایی ایران

© Photo / IRNAممنوعیت پرواز هواپیماهای امریکایی در فضای هوایی ایران
ممنوعیت پرواز هواپیماهای امریکایی در فضای هوایی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هواپیمایی ایالات متحده امریکا پرواز هواپیماهای شرکت های امریکایی را در حریم هوایی تنگه هرمز و خلیج عمان ممنوع کرد.
شکایت ایران از امریکا به سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
شکایت ایران از امریکا به سازمان ملل

به گزارش اسپوتنیک، اداره هواپیمایی ایالات متحده امریکا در یک اعلامیه اضطراری نوشت: به علت افزایش خصومت ها و تنش های سیاسی در منطقه پرواز همه هواپیماهای شرکت های امریکایی در فضای تنگه هرمز و خلیج عمان ممنوع است.

اداره هواپیمایی ایالات متحده امریکا گزارش داد، که پهپاد امریکایی در فاصله 45 مایلی (72 کیلومتری) از حریم هوایی ایران مورد هدف قرار گرفته است.

یادآوری می کنیم، که صبح دیروز پنجشنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  امریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

پس از آن فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا اعلام کرد، که سیستم دفاع ضد هوایی ایران، هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده امریکا را در تنگه هرمز در حریم هوایی بین المللی هدف قرار داده است.

همچنان پس از این، دونالد ترامپ که در برابر خبرنگاران در کاخ سفید با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا گفت و گو می‌کرد، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد سرنگونی پهپاد متجاوز امریکایی توسط سامانه پدافند ایران اعلام کرد:- "من فکر می‌کنم اشتباهی رخ داده باشد. من تصور می‌کنم که یک ژنرال یا فرد دیگری به‌اشتباه فرمان سرنگونی این پهپاد را صادر کرده است".

وی در ادامه مدعی شد:- "مسلماً این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده و ما مستندات لازم را در این خصوص داریم. آنها اشتباه بدی مرتکب شده‌اند".

با این حال ترامپ بار دیگر گفت:- "اما من احساس من این است که یک نفر اشتباه کرده است. نمی‌گویم آن کشور [ایران] اشتباه کرده است بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی مرتکب اشتباه شده است. برای من سخت است که باور کنم کسی عمداً این کار را انجام داده باشد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала