سنگین‌ترین طیاره نظامی ای‌ان-124 در لیبیا از بین رفت

© Sputnik / Pavel Lisitsynسنگین‌ترین طیاره نظامی ای‌ان-124 در لیبیا از بین رفت
سنگین‌ترین طیاره نظامی ای‌ان-124 در لیبیا از بین رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سنگین‌ترین طیاره حمل و نقل نظامی آنتونوف ای‌ان-124 در میدان بین‌المللی میتیگا شهر طرابلس از بین رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Libya Times، سنگین‌ترین طیاره حمل و نقل نظامی آنتونوف ای‌ان-124 در میدان بین‌المللی میتیگا پایتخت لیبیا از بین رفت.

اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه بیان نشده است اما دیده می‌شود که گلوله خمپاره به این طیاره اصابت کرده است. این نشریه به این نکته اشاره دارد که افرادی به رهبری «بشیر البقرة» خواستار آزادی صدها جهادی استند که در زندانی این میدان هوایی به سر می‌برند.

گروه البقرة از مردم حومه طرابلس تشکیل شده است. پیش از این این گروه مسوولیت محافظت پایگاه نیروی دریایی را به عهده داشتند و همچنان در پاکسازی شهر سرت از وجود گروه تروریستی داعش* شرکت داشتند.

این اولین بار نیست که میدان هوایی میتیگا مورد حمله قرار می‌گیرد. در ماه اپریل نیروهای ارتش ملی لیبیا به رهبری مارشال حفتر این میدان را مورد حمله راکتی قرار دادند.

پس از سرنگونی و قتل معمر قذافی در سال 2011، لیبیا به بحران سیاسی روبرو شد. در حال حاضر دو قدرت در کشور حاکم است. پارلمان مردمی در شرق و در غرب — پایتخت طرابلس، دولت وحدت ملی به ریاست فیض سرج حکم که از طرف سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا حمایت میگردد.

آنتونوف ای‌ان-124: معروف به کندور Condor یک طیارۀ سنگین حمل و نقل نظامی ساخته شرکت آنتونوف است. طراحی این طیاره از اواخر دهه هفتاد میلادی شروع شد و نخستین پرواز آن در اپریل سال 1982 انجام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала