پمپئو: سپاه ایران در بزرگترین طرح های مالی تروریستی دست دارد

© AP Photo / Andrew Harnikمایک پمپئو
مایک پمپئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا سپاه پاسداران ایران را به دست داشتن در طرح های مالی تروریستی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا پس از انتشار بیانیه پایانی نشست گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران گفت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان در برنامه های غیرقانونی مختلف برای تامین مالی سازمان های تروریستی مشارکت می کند.
گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه عصر جمعه خود با تقدیر از اقدام های صورت گرفته ازسوی ایران در اصلاح قوانین مالی و بانکی خود، ضمن تمدید تعلیق اقدام های تقابلی درباره تهران، خواستار تکمیل این اصلاحات و تصویب قوانین مربوطه شد. 

مایک پمپئو از یک راز محرم پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو از یک راز محرم پرده برداشت

پومپو گفت: "سپاه پاسداران همچنان در برنامه های گسترده برای تأمین مالی فعایت های مخرب خود در برنامه های گسترده‌ای شرکت دارد. به گفته پمپئو، این برنامه ها شامل حمایت از جنبش شیعه حزب الله لبنان و جنبش حماس است، گروه های که در امریکا به عنوان سازمان های تروریستی شناخته می شوند.
پمپئو همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را متهم به مشارکت در طرح های مالی غیرقانونی کرد و گفت حمایت مالی از حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین (حماس) از جمله فعالیت های مالی غیرقانونی سپاه است.
پمپئو گفت که جامعه جهانی واضحا می گوید که، ایران باید با پیروی از تعهدات خود همانند یک دولت عادی رفتار کند، اما ایران با گذشت سه سال پس از اعلام پیروی خود از طرح اقدامات FATF بخش بزرگی از تعهدات خود را اجرا نکرده است. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خواستار تصویب کنوانسیون های پالرمو و تامین مالی تروریسم ازسوی ایران شد.
این ادعا وزیر امور خارجه ایالات متحده در حالی مطرح شده است که امریکا با خروج غیرقانونی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سال گذشته و بازگرداندن تحریم های یکجانبه علیه ایران برخلاف قوانین بین المللی و در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، در نظام مالی جهان اختلال ایجاد کرده و کشورهایی را که قصد تجارت مشروع با ایران دارند، بامشکلات بزرگ مواجه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала