ارزیابی ناتو از احتمال درگیری نظامی با روسیه

© Sputnik / Stanislav Savelyev /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی ناتو از احتمال درگیری نظامی با روسیه
ارزیابی ناتو از احتمال درگیری نظامی با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش "کالج دفاعی ناتو" در مورد اهمیت کشور های بالتیک برای دفاع از مرز های شمالی این پیمان گوید درگیری نظامی میان روسیه و ناتو بعید، اما امکان‌پذیر است.

به گزارش اسپوتنیک، در این سند ضمن تأکید دفاع از مرز های شمالی ناتو، همچنین در مورد اعزام نیرو های بیشتر امریکایی به کشورهای بالتیک خاطر نشان شده است؛ چرا که، به عقیده نویسنده این گزارش، جمهوری های بالتیک می توانند برای مسکوبه آله‌ای برای "نابود سازی معماری امنیت اروپا" مبدل شوند.
در گزارش گفته می شود که، فدراسیون روسیه، طی ده سال گذشته، قصد خود "برای تضعیف معماری امنیت اروپا" را نشان داده است. خطر درگیری نظامی بین ناتو و روسیه کم است، اما نمی تواند به عنوان یک احتمال از آن چشم پوشی شود.
نویسنده گزارش می افزاید: "به منظور کاهش خطرات موجود، پتانسیل بازدارندگی ناتو در جمهوری های بالتیک باید، با اعزام نیروهای امریکایی بیشتری به سرزمین های بالتیک تقویت شود و استقرار ارتش باید توافقنامه موجود در مورد گسترش حضور پیشرفته در منطقه را تکمیل کند".
پیش از این کنگره امریکا دادن قرضه برای خرید تسلیحات جدید امریکایی را به آنعده کشورهای عضو ناتو در اروپای شرقی، پیشنهاد نمود که تا هنوز از سلاح های شوروی استفاده می کنند. به گفته قانونگذاران، متحدان این پیمان تا کنون وابسته به مسکو می باشند، زیرا آنها مجبور هستند پرزه‌جات برای تسلیحات زمان شوروی را از مسکو خریداری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала