مانور سوخو-24 در دریای بالتیک

© REUTERS / US NAVYمانور سوخو-24 در دریای بالتیک
مانور سوخو-24 در دریای بالتیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب‌افکن سوخو-24 در نزدیکی یک ناو هواپیمابر اسپانیایی در دریای بالتیک پرواز کرد.
جنگنده سوخو - ۵۷ روسی از همتایان خارجی اش برتر خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده سوخو - ۵۷ روسی از همتایان خارجی اش برتر خواهد بود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی اسپانیایی Antena 3، بمب‌افکن سوخو-24 در نزدیکی ناو هواپیمابر اسپانیایی «خوان کارلوس I» که در چارچوب تمرینات اتحاد اتلانتیک شمالی در دریای بالتیک حضور دارد به پرواز درآمد.


به گفته این شبکه تلویزیونی، این هواپیمای روسی نزدیک کشتی اسپانیایی «با سرعت نسبتا کم» و در ارتفاع پایین پرواز کرد. این هواپیما توسط رادارهای کشتی شناسایی شد، اما از آنجا که مانورهای آن «خطرناک نبودند» واکنشی به آنها نشان داده نشد.
پیش از این، تمرینات سالانه نیروی دریایی ناتو BALTOPS 2019 در 9 جون در دریای بالتیک آغاز شد. در این تمرینات 44 کشتی، 40 هواپیما و هیلکوپتر، و همچنین حدود 12 هزار سرباز حضور دارند. این تمرینات توسط نیروهای ناوگان بالتیک بررسی می‌شود.
یادآوری می کنیم، که سوخو-24 یک جنگنده ضربتی مافوق صوت، دو کابینه، بال‌متغیر و دوموتوره ساخت شرکت سوخو است. این هواپیما که نخستین سیستم ناوبری و حمله دیجیتال شوروی را در خود داشت نخستین پرواز خود را در سال 1970 انجام داده و از سال 1974 وارد ارتش شوروی شد و هم‌اکنون نیز در ارتش‌های روسیه،اوکراین، قزاقستان، الجزایر، سودان، سوریه و ایران در حال خدمت است. البته نیروی هوایی روسیه در حال جایگزینی تدریجی این هواپیما با جنگنده بمب‌افکن سوخو-34 است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала