اینتریست در باره خطر جنگ هسته‌ای هشدار داد

© Depositphotos.com / Curraheeshutterاینتریست در باره خطر جنگ هسته‌ای هشدار داد
اینتریست در باره خطر جنگ هسته‌ای هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آزمایش راکت‌های مافوق صوت در هند یک گام نزدیک‌تر هند را به جنگ هسته‌ای با پاکستان می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنل اینتریست در یک مقاله‌ای نوشته است که آزمایش راکت‌های موفوق صوت هند گام است که هند را به جنگ هسته‌ای با پاکستان نزدیک‌تر می‌کند.

این نشریه می‌نویسد که علیرغم گزارش‌های قبلی در مورد آزمایش ناموفق سلاح‌های مافوق صوت با وسیله راکت آگنی-1 هند، خود توسعه این پروژه نشان می‌دهند که یک گام «شوم در جنگ سرد با پاکستان» است.

امریکا: احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان است

نویسنده این مقاله بر این نکته تاکید دارد که برای رسیدن به سرعت‌های فوق‌العاده‌ سلاح‌هایش، دهلی نو نیازی به دستیابی به سرعت‌های پیشرفته تا 20 ماخ مانند سلاح‌های روسی را ندارد. پنج ماخ در حال حاضر کافی است.

این نویسنده همچنان می‌نویسد که امریکا در رابطه به توانایی سلاح‌های پیشرفته روسیه با چنین سرعت‌هایی نگران است، زیرا آنها را نمی‌توان با چنین سرعت رهگیری کرد. در مقاله همچنان ذکر شده است که با یک راکت‌ پایگاه‌های عظیمی را ناپدید کرد. این بدان معناست که سلاح‌های فوق‌العاده واقعاً تهدید استند و با کمک این راکت حتی بدون کلاهک‌های هسته‌ای زرادخانه‌ هسته‌ای دشمن را نابود کرد.

این نشریه یادآور می‌شود که فاصله بین پایتخت‌های دو کشور فقط کمی بیش از 400 مایل (حدود 700 کیلومتر) است و این راکت‌ها به سرعت 5 تا 10 ماخ در صورت که از یکی از این کشورها پرتاپ شود در ظرف یک دقیقه به هدف اصابت می‌کند.

در پایان نویسنده می‌نویسد که پاکستان می‌دانند که هند دارای سلاح‌های مافوق صوت است که و با این ایده ممکن احساس می‌کند که «استفاده از همه چیز یا از دست دادن همه چیز» از جمله زرادخانه هسته‌ای خود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала