نگرانی خانواده‌ی مینه منگل از تهدیدهای پس از قتل دختر شان

© Photoمینه منگل، مشاور پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان
مینه منگل، مشاور پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای خانواده‌ی مینه منگل با مراجعه به دفتر نی حمایت‌کنندهی رسانه‌های آزاد افغانستان، مدعی اند که پس از کشته شدن مینه منگل، هر روز توسط افراد ناشناس تهدید می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، پدر مینه منگل طی یک نامه‌ی رسمی به دیدبان رسانه‌های نی نوشته است: "قاتلین مینه منگل در تلاشند که یکی از اعضای فامیلم را اختطاف کرده و ما را مجبور به ابراء کنند".

اعضای خانواده‌ی مینه منگل مدعی‌اند که ده روز پس از قتل دخترشان، به خانه‌ی‌شان حمله شده و آنان مجبور به ترک محل زندگی‌شان شده‌اند و اکنون نیز تهدیدهای جدی متوجه اعضای این خانواده است.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
ترور مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان در شهر کابل

دفتر نی از حکومت می‌خواهد که ادعای این خانواده را بررسی کرده و امنیت‌شان را تأمین کند. عبدالمجیب خلوتگر رئیس دفتر نی می‌گوید: "چنان‌که اعضای خانواده خانم منگل ادعا دارند که تهدید شده‌اند، پولیس و وزارت داخله باید اطمینان دهند که امنیت آنان را تأمین خواهند کرد؛ در غیر این صورت، قطعاً بر اساس قانون مسئولیت هرگونه آسیبی که به خانواده‌ی خانم منگل وارد شود، بر دوش دولت خواهد بود".

افراد مسلح ناشناس، خانم منگل مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان را صبح شنبه 21 ثور در ناحیه‌ی هشتم پایتخت تیرباران کردند. مینه منگل پیش از آن‌که مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شود، برای مدت‌زمانی مجری برنامه‌های گوناگون تلویزیون‌های شمشاد، آریانا و لمر بود. 

دفتر نی پیش از این از تمامی نهادهای امنیتی، عدلی و قضایی خواسته بود که پس از بررسی‌های لازم، به این پرسش نیز پاسخ دهند که آیا این پرونده با کار رسانه‌یی بانو منگل رابطه داشته یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала