چراغ سبز ترامپ برای حمله سایبری به سیستم‌های کنترول راکتی ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر چراغ سبز ترامپ برای حمله سایبری به سیستم‌های کنترول راکتی ایران
چراغ سبز ترامپ برای حمله سایبری به سیستم‌های کنترول راکتی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه واشنگتن پست مدعی شده با چراغ سبز رئیس جمهور امریکا یک حمله سایبری برای از کار انداختن رایانه‌های کنترول کننده سیستم راکتی ایران اجرا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست گزارشی به چاپ رسانده و مدعی شده با چراغ سبز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا یک حمله سایبری برای از کار انداختن رایانه های کنترول کننده سیستم راکتی ایران در شب 20 جون اجرا شده است.

به گفته دو تن از خبرنگاران این روزنامه، حملات سایبری روز پنجشنبه توسط نیروهای فرماندهی سایبری امریکا انجام شده است. این روزنامه می‌گوید که عملیات حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی شده بود. پنتاگون پیشنهاد کرد بود که این عملیات بلافاصله پس از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان اعمال شود.

ترامپ در موضوع ایران به کی‌ها گوش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در موضوع ایران به کی‌ها گوش می‌دهد

ارتش ایالات متحده امریکا پنجشنبه هفته گذشته و در پاسخ به اقدام ایران در سرنگون کردن یک فروند طیاره جاسوسی امریکا، علیه سیستم‌های تسلیحاتی ایران حمله سایبری انجام داده است. که مطابق با بیانیه رئیس‌جمهور امریکا که گفته بود در پاسخ به سرنگونی طیاره‌ شان تلفات را در میان ایرانیان نمی‌خواهد.

پیش از این، اسوشیتدپرس با اشاره به شرک‌هایی که متخصص امنیت سایبری امریکا استند گزارش داد که ایران نیر در همین اواخر عملیات‌های تهاجمی سایبری علیه تاسیسات و زیربناهای مهم دولت امریکا را افزایش داده است.

اخیراً وضعیت رابطه میان امریکا و ایران به طور قابل توجهی بدتر شده است. مقامات امریکایی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران وضع کرده اند و همچنان تحریم را یکی پی دیگر علیه این کشور وضع می‌کنند. هدف واشنگتن «تغییر رفتار» جمهوری اسلامی ایران است. امریکا پیش از این سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی نامیده بود که در پاسخ ایران نیز سنت‌کام را یک سازمان تروریستی خواند و گفت که خود دولت امریکا حامی تروریسم است.

پیش از این، نیویورک تایمر، گزارش داد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو، وزیر خارجه و جینا هاسپل، رئیس‌ سیا امریکا اصرار داشتند باید به ایران پاسخ داده شود. اما پنتاگون مخالف این بوده و گفته که چنین اقدامات می‌تواند منجر به افزایش تشدید در منطقه شود که در آنصورت تهدیدی برای ارتش امریکا نیز وجود خواهد داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چند روز پیش اعلام کرد که نیروهای مسلح ایران یک فروند پهپاد امریکایی را در منطقه جنوبی ایران هدف قرار داده سرنگون ساخت. به گفته نیروهای ایرانی، این پهپاد امریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده بود.

سپس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا (سنتکام) اعلام کرد که سیستم دفاع هوایی ایران پهپاد نیروهای هوایی امریکا را در آسمان تنگه هرمز، هدف قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала