Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سایر زلاند: رییس كريكت بورد بايد پاسخگو باشد

© Photo: Firuoz Mashuofسایر زلاند رییس فدراسیون خبرنگاران ورزشی
سایر زلاند رییس فدراسیون خبرنگاران ورزشی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سایر زلاند رییس فدراسیون خبرنگاران ورزشی و کارشناس کریکت در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک می‌گوید، ضعف مدیریت و تغییر کاپیتان تیم ملی از عوامل شکست‌های پی‌هم و بی‌نتیجه ماندن این تیم خواند.

به گزارش اسپوتنیک؛ تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی 50 آوره به میزبانی انگلستان شرکت کرده است که تا این جای کار شش شكست متوالی را متقبل شده است.

گفتگوی اختصاصی/ در میان بازیکنان تیم ملی کریکت چند دسته گی ایجاد شده است - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
گفتگوی اختصاصی/ در میان بازیکنان تیم ملی کریکت چند دسته گی ایجاد شده است

در این مصاحبه اختصاصی، به چگونگی شکست‌های تیم ملی کریکت می‌پردازیم.

عوامل شکست‌های پی هم تیم ملی را در چه می‌بینید؟

زلاند: عوامل بسیاری دست‌ به دست هم داده اند که تیم کریکت افغانستان نتایج مطلوب کسب نکند. این تیم در بخش توپ اندازی همیشه آهسته عمل میکند و در رقابت‌های جام جهانی 50 آوره توپ اندازی سریع نتیجه بهتر داشته است و این یکی از مشکلات تیم ملی در جام جهانی بوده است. خستگی بیش از حد بازیکنانی چون راشدخان و نبی عیسی را می‌شود یکی عوامل شکست دانست. کریکت بورد افغانستان به این مسئله توجه نکرد و بازیکنان بدون استراحت به این بازی ها رفتند. در حالیکه آنان در بازی‌های تجارتی بیش از حد فعال بوده اند.

تغییر کاپیتان تیم در آغاز جام جهانی باعث از هم پاشیدن اتحاد آنان شد و تیم افغانستان با با همین وضعیت راهی این رقابت بزرگ شد. اصغر افغان با تجربه بود و م‌یتوانست نسبت به گلبدین نائب تیم را بهتر رهبری کند. جدی ترین عامل شکست‌های تیم ملی و عدم درخشش این تیم ضعف مدیریت در اداره کریکت بورد افغانستان است.

حاشیه‌ها چقدر در روند بد تیم ملی تاثیر گذار بوده است؟

زلاند: حاشیه‌ها بدون شک تاثیر فراوانی دارد و می‌تواند روحیه تیم را تضعیف کند. در تیم ملی هم این حاشیه‌ها تاثیر گذار بوده و درخشش قبلی را نداشته است.

در مورد ادعای شهزاد و این که کریکت بورد این بازیکن را در حالی‌که آماده بازی بود کنار گذاشته است چی نظر دارید؟

زلاند: شهزاد بازیکن بزرگی‌ست و حضور او به تیم قدرت می‌بخشد. اما، شهزاد نظر به اسناد ارائه شده توسط کریکت بورد مصدوم است و اگر با این وضع ادامه می‌داد شاید پایش آسیب بیشترمی‌دید.

با توجه به شکست‌های تیم ملی در چهار بازی گذشته بازی های آینده که مقابل تیم های بزرگ جهان خواهد بود. بازی های بعدی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زلاند: کریکت بازی روز است یک تیم می‌تواند یک روز خوب بازی کند و یک روز بد.

بازی‌های بعدی بستگی به پلان و آمادگی کادر فنی و بازیکنان دارد و خوب کارکنند، می‌توانیم برنده شویم. نقش سرمربی در شکست‌ها تیم ملی چقدر بارز است؟

بدون شک تیم به سرمربی و تفکرات او بستگی دارد، افغانستان از لحاظ فیزیکی تیم آماده به نظر نمی‌رسد و در بخش توپ اندازی مشکل فروان دارد.

حضور خبرنگاران ورزشی در جام جهانی کمرنگ است و فقط دو خبرنگار به این رقابت‌ها فرستاده شده اند، شما به عنوان رییس فدراسیون خبرنگاران ورزشی که مسوولیت انسجام خبرنگاران ورزشی را دارید، چرا شرایط را با هم‌آهنگی کریکت بورد فراهم نکرید و چرا خبرنگاران بیشتر برای پوشش این رقابت‌ها فرستاده نشد؟

زلاند: دلیل حضور کمرنگ خبرنگاران ورزشی بستگی به ‌رسانه‌هایی دارد که خبرنگاران در آن فعالیت دارند، رسانه‌ها حاضر نیستند مصارف این خبرنگاران را پرداخت کنند و فدراسیون خبرنگاران ورزشی نمی‌تواند مصارف این خبرنگاران را بپردازد. کریکت بورد هم نخواست که خبرنگاران را به این رقابت ها بفرستد و حتی از تیم مطبوعات این تیم هم کسی به این سفر نرفته است. دو خبرنگار با هزینه شخصی به این سفر رفته اند و کار کریکت بورد فقط همآهنگی با آنان بوده است.

در این مورد کریکت بورد نخواست همکاری کند، اگر کریکت بورد همکاری می‌کرد ما می‌توانستیم فهرستی از خبرنگاران ورزشی را به برگزارکننده گان ارائه کنیم و خبرنگاران بیشتر را به رقابت‌های جام جهانی بفرستیم.

برنامه‌های بعدی برای حضور پررنگ خبرنگاران ورزشی در رقابت‌های جهانی چیست؟

ما در رقابت‌های بعدی تلاش خواهیم کرد که خبرنگاران بیشتری را به رقابت‌های جهانی بفرستیم. در این زمینه با برگزار کننده گان جام 2024 توافق کرده‌ایم که خبرنگاران افغانستان بتوانند در جام جهانی قطر با سهولت‌های بیشتر اعزام شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала