اتمر: پاکستان باید به تعهداتش عمل کند

© Sputnik / Poyaاتمر: پاکستان باید به تعهداتش عمل کند
اتمر: پاکستان باید به تعهداتش عمل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت، که پاکستان باید به تعهداتش در قبال افغانستان عمل کند.
اتمر از ضرورت مذاکره با طالبان  سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
اتمر از ضرورت ادامه مذاکرات با طالبان سخن گفت + ویدئو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان در نشست صلح افغانستان که تحت عنوان «روند لاهور» در اسلام‌آباد برگزار شده است از پاکستان خواست تا به تعهداتی که در راستای تامین صلح و امنیت در افغانستان سپرده عمل کند.

رهبر تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» اظهار داشت: مقصر دانستن یکدیگر راه حل نیست، زمان آن رسیده است که پاکستان به تعهداتی که در گذشته سپرده است جامه عمل پوشانده و به برقراری صلح در افغانستان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد، که در این نشست رهبران سیاسی افغانستان درباره بهبود پیوندهای کابل و اسلام‌آباد و گفت‌وگوهای صلح افغانستان با مقام های پاکستانی صحبت کردند.

یادآوری می کنیم، که نشست صلح افغانستان توسط مرکز پژوهشی صلح لاهور و با همکاری وزارت خارجه پاکستان در اسلام‌آباد روز شنبه به مدت دو روز و با حضور 50 نفر از رهبران سیاسی افغانستان برگزار شد.

در این نشست مقام های پاکستانی و رهبران سیاسی افغانستان درباره بهبود روابط کابل و اسلام‌آباد و چگونگی پایان جنگ افغانستان با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

این در حالیست، که دولت افغانستان و گروه طالبان که دو طرف اصلی جنگ در افغانستان به شمار می آیند در این نشست شرکت نکرده بودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала