امریکا شرایط لغو تحریم ها علیه ایران را نام برد

© AP Photo / Carlos Barriaامریکا شرایط لغو محدودیت ها برای ایران را نام برد
امریکا شرایط لغو محدودیت ها برای ایران را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور ایران، گفت واشنگتن آمادگی دارد در صورت رسیدن به یک توافق با ایران تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

 به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور ایران روز دوشنبه اعلام کرد، در صورتی که ایران حاضر شود یک توافق جدیدی را با امریکا امضاء نماید که علاوه بر برنامه هسته‌ای این کشور، برنامه راکتی و سیاست های منطقوی ایران نیز در آن شامل باشد، ایالات متحده آماده است تمامی محدودیت ها علیه تهران را لغو نماید.
نماینده ویژه امرکا در امور ایران گفت، تمام تحریم های این کشور علیه ایران در صورت دست یافتن به یک توافق جامع با واشنگتن، لغو خواهد شد. 

ترامپ: آماده هستم بهترین دوست ایران شوم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: آماده هستم بهترین دوست ایران شوم

برایان هوک در ادامه گفت، توافق جدید باید شامل برنامه هسته ای ایران، راکت های بالستیک، حقوق بشر و فعالیت های ایران در منطقه باشد و تنها پس از چنین توافقی با امریکا، تحریم ها لغو شده و روابط دیپلماتیک بهبود خواهد یافت.
پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز شنبه از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر داد. وی در عین حال توضیحات بیشتری ارائه نداد و تنها گفت که این تحریم ها برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است.
بعد از اینکه ایران یک پهپاد امریکایی را بر فراز حریم بین المللی سرنگون کرد، رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که قرار بود به سه مکان در ایران حمله نظامی شود، اما تنها ده دقیقه قبل از حمله از این کار منصرف شد.
ایالات متحده خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به پهپاد امریکایی و از افزایش تنش آفرینی ایران در خاورمیانه شده است.
به گفته برایان هوک، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل امروز در جلسه‌ای، مدارک امریکا از این حمله را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار خواهد داد.
دونالد ترامپ در یکسال اخیر فشار حداکثری بر ایران گذاشته و می گوید ایران باید مثل یک کشور عادی رفتار کند و دست از اقدامات تنش برانگیز، برنامه راکتی و کمک به تروریسم بردارد.
ترامپ پیشتر اعلام کرد که آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است اما مقامات ایران هرگونه مذاکره را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала