حکمتیار به طالبان راه رسیدن به‌ قدرت را نشان داد

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی می گوید، طالبان باید این را بپذیرند که یگانه راه رسیدن به قدرت، شرکت در انتخابات است.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، در کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی پاکستان بیان کرد که طالبان باید بدانند که یگانه راه برای رسیدن به قدرت، فقط شرکت در انتخابات است و بس.
حکمتیار در این نشست گفت که تنها گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان برای حل بحران افغانستان بسنده نیست و تنها افغانستانی‌ها می‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند؛ اما به نقش پاکستان در تحولات افغانستان اشاره نکرد.
به گفتۀ او، مداخله خارجی‌ها باید در افغانستان متوقف شود و نیز نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند، طالبان نیز مکرر بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید می‌کنند. آنان می‌گویند تا زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان جنگ ادامه خواهد داشت.
آقای حکمتیار گفته‌است: «طالبان باید به الفاظ صریح بگویند که به انتخابات باور دارند و از طریق انتخابات برای رسیدن به قدرت، یقین داریم و تعهد می‌کنیم که راه‌های دیگری را نخواهیم آزمود.»
این کنفرانس دوروزه روز شنبه (اول سرطان) در پاکستان آغاز شد.
در این کنفرانس، شماری از چهره‌های سیاسی مطرح به‌شمول مسؤولان شورای عالی صلح شرکت کرده‌اند.
حامد کرزی، رییس‌ جمهور پیشین و هماهنگ‌کننده نشست‌های صلح در مسکو در این نشست حضور نداشت. او با صدور اعلامیه‌ای گفته است که بنا به دلایلی در این نشست شرکت نکرده است.
قرار است رئیس‌ جمهور اشرف غنی نیز در روزهای آینده، در رأس یک هیئت حکومت افغانستان به پاکستان برود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала