طالبان برق وارداتی ترکمنستان به بادغیس را قطع کردند

© Sputnik / Yuriy Lashovقطع برق وارداتی ترکمنستان به بادغیس توسط طالبان
قطع برق وارداتی ترکمنستان به بادغیس توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسُولین محلی بادغیس گفته اند، در سال روان، این چندمین بار است که طالبان جریان برق وارداتی ترکمنستان به شهر قلعه نو را قطع می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مقام‌های محلی بادغیس، می‌گویند که طالبان از چهار روز بدینسو برق وارداتی ترکمستان را به شهر قلعۀ نو، مرکز این ولایت، قطع کرده‎اند و نیز آنتن‌های شرکت‌های مخابراتی را از کار انداخته‌‎اند.
عبدالغفور ملک ‌زی، والی بادغیس می‌گوید که طالبان از ترس این‌که مکان بودوباش شان شناسایی نشود، شرکت‌های مخابراتی را تهدید کرده‌اند که باید فعالیت خودرا متوقف کندد.
ملک‌ زی اما تأکید می‌کند که به‌زودی برق به شهر قلعۀ نو وصل خواهد شد و نیز به مشکل شبکه‌های مخابراتی در این ولایت نیز رسیده‌گی خواهد شد: «جنگ نظامی همرای شان شروع است و آن‌ها هم شاید پلان داشته باشد… دربارۀ تیلفون، ترس شان این است که شبانه جای شان را افشا می‌کنند.»
در همین حال، باشنده‌گان بادغیس حکومت را در فعال ساختن آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی و وصل کردن برق، به کم کاری متهم می‌کنند.
فردوس حبیبی، یک باشندۀ بادغیس گفت: «قطع برق و نبود آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی نمی‌تواند برای دولت مشکل بسازد، بل تنها می‌تواند برای مردم مشکلات ایجاد کند».
محمد رفیق، باشندۀ دیگر این ولایت نیز افزود: «در داخل مرکز شبکه‌های مخابراتی و برق را قطع می‌کنند و تهدید می‌کنند این هم نهایت ضعف حکومت را نشان می‌دهد».
در همین حال، عبدالعزیز بیک، عضو شورای ولایتی بادغیس می‌گوید که یگانه راه حل این مشکل، کمک خواستن از بزرگان قوم و موی سفیدان برای راضی ساختن طالبان است: «دولت باز هم می‌تواند از بزرگان و مو سفیدان قوم کار بگیرد و یک گروپ را ترتیب بدهند و با او مردم مذاکره بکنند تا راه حل پیدا شود از طریق راۀ نظامی می‌دانیم که امکان ندارد».
گفته می شود که تا اکنون طالبان، دربارۀ قطع برق شهر قلعۀ نو چیزی نگفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала