ایجاد قطعه نظامی ویژه برای جلوگیری غصب زمین و تخلفات شهری در کابل

© Photo / فیسبوک وزارت امور داخلهمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان
مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته مقام های وزارت امور داخله و شهرداری کابل، این قطعه ویژه برای جلوگیری از غصب زمین، ساخت‌و‌ساز منازل خودسر و تخلفات شهری ایجاد می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک،شهرداری کابل و وزارت امور داخله، تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که براساس آن یک قطعه خاص پولیس برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر کابل توضیف می‌شود.
محمد‌مسعود اندرابی،‌ سرپرست وزارت امور داخله روز یک‌شنبه، دوم سرطان، در یک نشست خبری مشترک با شهرداری کابل گفت که با ایجاد این قطعه خاص، گام‌های عملی در تطبیق قانون و حمایت از شهرداری کابل برداشته می‌شود. به گفته او، این قطعه بعد از تعریف لایحه وظایف از سوی این وزارت، به عنوان یک تشکیل جدید در شهرداری کابل انجام وظیفه خواهد کرد.
آقای اندرابی گفت که براساس این تفاهمنامه یک قطعه خاص پولیس که 409 تن را شامل خواهد شد به یونیفورم و تجهیزات و تعلیمات خاص ایجاد گردیده و تحت هدایت شهرداری کابل قرار خواهد گرفت.
وی، ختم ناهماهنگی در اقدامات پولیس، کاهش فساد و بهبود روند جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و تخلفات را از اهداف عمده این تفاهمنامه یاد کرد؛ به گفته‌ آقای اندرابی، درصورت نیاز، نیروهای بیشتر در اختیار شهرداری کابل قرار خواهد گرفت.
همچنان احمد ذکی سرافراز شهردار کابل گفت که ایجاد این قطعه، هماهنگی میان نیروهای پولیس و شهرداری کابل را افزایش داده و میکانیزم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی را قوت خواهد بخشید.
وی، ناهماهنگی میان شهرداری و پولیس، تداخل وظایف و فساد را عواملی خواند که تاکنون مانع کار شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی در شهر کابل شده و به توسعه غیرقانونی ساحات غیرپلانی منجر شده است.
وی، نظارت 12 ساعته ماموران شهرداری از ساخت و سازها و نبود نظارت شهرداری در طول شب از ساخت و سازها در شهر کابل را از دیگرعواملی خواند که به توسعه ساحات غیر پلانی ختم شده است.
به گفته‌ او، بر علاوه غیرپلانی بودن 70 درصد از ساحات مسکونی در شهر کابل در اکثر ساحات پلانی نیز ساخت و سازهای غیرپلانی و فاقد مجوز به شکل گسترده صورت گرفته طوریکه تشخیص درصدی ساخت و سازهای غیرقانونی در این شهر ناممکن شده است.
آقای سرفراز تاکید کرد که با توظیف قطعه 400 نفری پولیس برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی، شهرداری کابل قادر خواهد شد که میکانیزم نظارت از ساخت و سازها را به شکل 24 ساعته فعال نگه دارد.
او از ساخت و سازهای غیرقانونی در جریان شش ماه گذشته یادآوری کرده افزود که ساخت و ساز غیرقانونی بیش از یک هزار و دوصد ساختمان مسکونی در جریان این شش ماه توقف داده شده است.
گسترش پلان ناشده ساحات مسکونی در شهر کابل عامل اصلی کمبود و نبود دسترسی باشندگان این شهر به خدمات اجتماعی محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала