عمران خان: در انتخابات افغانستان بی طرف خواهم بود

© AP Photo / Burhan Ozbiliciنخست وزیر پاکستان
نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام آباد در انتخابات آتی ریاست جمهوری افغانستان حامی طرف خاصی نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های پاکستان خبر داده اند که، عمران خان، نخست وزیر این کشور که با یک هیات از رهبران ارشد گروه های مختلف افغانستان دیدار کرد اظهار داشت، پاکستان به حق مردم افغانستان برای انتخاب رهبرانشان احترام می‌گذارد.
عمران خان، نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه نمی خواهیم اشتباهات گذشته خود را تکرار کنیم گفت: اسلام آباد در انتخابات آتی ریاست جمهوری افغانستان حامی طرف خاصی نخواهد بود
به اعلام یک مقامی که در این نشست حاضر بوده، عمران خان در ادامه تصریح کرد: این نه پاکستان بلکه مردم افغانستان هستند که باید نتیجه انتخابات را (در افغانستان) رقم بزنند. پاکستان هیچ کاندیدای ارجحی در این انتخابات ندارد. ما نسبت به آن بی‌طرف هستیم. 

سیاسیون افغان عازم پاکستان شدند - اسپوتنیک افغانستان
سیاسیون افغان عازم پاکستان شدند

مقام مذکور به رسانه ها تصریح کرد، نخست وزیر پاکستان به رهبران افغانستان نسبت به حمایت کامل کشورش از آنها اطمینان داد.
اولین کنفرانس صلح افغانستان به ابتکار اندیشکده مطالعات صلح لاهور در منطقه مَری در نزدیکی پایتخت پاکستان با حضور 57 سیاستمدار شخصیت های برجسته سیاسی افغانستان از جمله گلبدین حکمتیار، عطا محمد نور، محمد محقق و همچنین نامزدهای ریاست جمهوری شامل حنیف اتمر و عبدالطیف پدرام برگزار شد.
در این کنفرانس صلح، 57 سیاستمدار افغان شامل گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، عطا محمد نور، والی سابق بلخ، محمد محقق، معاون رئیس اجرایی افغانستان و عبداللطیف پدرام، از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در افغانستان حضور داشتند.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت، این اجلاس مکمل تلاشهای صلح افغانستان در دیگر موقعیتها نظیر دوحه، مسکو و کشورهای دیگر است.
محمد حنیف اتمر، یک کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان نیز اظهار کرد، از برگزاری این نشست در پاکستان استقبال کرده و از نظر او این یک موقعیت خوب برای تبادل دیدگاه‌ها بین سیاستمداران افغان و مقامهای پاکستانی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала