ترامپ: تحریم‌های جدید امریکا علیه آیت الله خامنه‌ای وضع می‌شوند

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderآیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام داشته است که فرمانی را درمورد "تحریم‌های شدید" علیه ایران به امضا می‌رساند که این تحریم‌ها علیه آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر روحانی ایران وضع خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا از وضع "تحریم‌های قابل توجه" علیه ایران خبر داده است. وی بدون اینکه از جزئیات این تحریم‌ها نام ببرد، گفت که این تحریم‌ها جهت جلوگیری از دست یافتن ایران به سلاح هسته‌ای، وضع خواهند شد.

قبل از این مایک پنس، معاون رئيس جمهور ایالات متحده امریکا گفته بود که تحریم‌ها در جواب سرنگونی پهپاد امریکایی توسط ایران، و همچنان در واکنش به حمله بر تانکرهای نفت کش در خلیج عمان که امریکا ایران را به دست داشتن در آن متهم می‌کند، وضع می‌شوند.

این در حالیست که ترامپ اخیراً اظهار داشت که امریکا اجازه نمی‌دهد که ایران به یک قدرت هسته‌ای مبدل شود. وی همچنان اعلام کرد که آماده به مذاکرات بدون قید و شرط می‌باشد. در عین حال، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا گفت که واشنگتن به تحریم‌های دیپلوماتیک و اقتصادی علیه ایران تا زمانی ادامه خواهد داد که تهران آماده به گفتگو شود. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در جواب به اظهارات پامپئو گفت که واشنگتن آنقدر تحریم وضع کرده که دیگر چیزی نمانده است تا از آن استفاده کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به تاریخ ۲۰ جون اعلام کرد که نیروهای مسلح ایران یک فروند پهپاد امریکایی را در منطقه جنوبی ایران هدف قرار داده سرنگون ساخت. به گفته نیروهای ایرانی، این پهپاد امریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده بود.

سپس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا (سنتکام) اعلام کرد که سیستم دفاع هوایی ایران پهپاد نیروهای هوایی امریکا را در آسمان تنگه هرمز، هدف قرار داده است.

ترامپ در واکنش به این اقدام ایران اعلام کرد که "ایران اشتباه بزرگی انجام داده است".

قبل از گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا پس از وخیم‌شدن وضعیت در اطراف ایران و خلیج فارس، دست کم هفت کشتی جنگی را در این منطقه مستقر نموده و سیستم دفاع راکتی پاتریوت را نیز جابجا نموده است.

پنتاگون در رابطه به استقرار نیروهایش در اطراف ایران گفته است که این اقدام در جواب به "علایم آمادگی ایران برای انجام عملیات‌های تهاجمی علیه نیروهای ایالات متحده امریکا و برای دفاع از منافع امریکا" گرفته شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری برای جلوگیری از آغاز جنگ با ایران نموده است. این در حالیست که علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران گفته است که ایران قصد آغاز جنگ با امریکا را ندارد اما به مقاومت به واشنگتن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала