امضای قرارداد 10 میلیارد دالری میان هند و امریکا

© AFP 2023 / Saul Loebهند و امریکا قرار داد 10 میلیاردی امضا می کنند
هند و امریکا قرار داد 10 میلیاردی امضا می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند قصد دارد قراردادی را به ارزش 10 میلیارد دالر برای همکاری در عرصه تخنیکی – نظامی با ایالات متحده امریکا به امضاء برساند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Times of India، یک منبع دفاعی کشور های آسیای میانه خبر داده است که، هند تصمیم دارد در طی دو سال آینده قرار دادهای را به ارزش مجموعی ده میلیارد دالر با ایالات متحده امریکا در بخش همکاری های نظامی — تخنیکی امضاء کند.
براساس اطلاعات این منبع، بزرگترین معاملات شامل این قرارداد خرید 10 هواپیمای بدون سرنشین P-8I به ارزش 3 میلیارد دالربرای نیروی دریایی هند است.
وی گفت: "درخواست یک قرارداد در مورد 10 هواپیما P8-I در هفته گذشته توسط یکی از کمیته های مربوطه وزارت دفاع تایید شده است. اکنون در ماه آگست توسط شورای تدارکات دفاع، که توسط وزیر دفاع هند راجنات سینگ رهبری می شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت."
از دیگر معاملات پیشنهادی شامل این قرارداد می توان از خرید هلیکوپترهای چند منظوره ضد کشتی MH-60 به ارزش (2.6 میلیارد دالر)، 6 هلی کوپتر ضربتی آپاچ به ارزش (930 میلیون دالر) و همچنین آخرین سیستم دفاع هوایی برای حفاظت از حریم هوایی دهلی به ارزش (یک میلیارد دالر) یادآوری نمود.
انتظار می رود این موضوع و دیگر مسائل مربوط به همکاری های دفاعی در جریان سفر قریب الوقوع مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده به هند، در هفته جاری، مورد بحث قرار گیرد.
ایالات متحده امریکا همراه با روسیه و اسرائیل یکی از شرکای بزرگ هند در عرصه همکاری نظامی — تخنیکی است.

امریکا ضمن تهدید هند در خصوص ادامه همکاری‌های راهبردی نظامی میان دو کشور در آینده، از دهلی نو درخواست کرده است تا قرارداد نظامی خرید سیستم راکتی S- 400 با روسیه را لغو کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала